همسایگان در مدار جدید
وزیر خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای بعد از عمان راهی لبنان شد

همسایگان در مدار جدید

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش خواستار حل‌وفصل جنگ در اوکراین است اما غرب مانع اجرای این روند می‌شود.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورش خواستار حل‌وفصل جنگ در اوکراین است اما غرب مانع اجرای این روند می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در سفر به پایتخت برزیل گفت، مسکو خواستار یک راه‌حل پایدار در اوکراین است اما نه این کشور نه غرب برای تحقق این هدف کار نمی‌کنند.

به نوشته پایگاه «لاپرنسا لاتینا»، سرگئی لاوروف در جریان این سفر با «مائورو ویرا»، همتای برزیلی خود دیدار کرد.

لاوروف با اشاره به توافقات صلح مینسک که در زمان جنگ در سال 2014 بین جدایی طلبان منطقه دونباس در شرق اوکراین و نیروهای مسلح اوکراینی منعقد شدند تاکید کرد: «نیاز است که ما این جنگ را به شکلی پایدار حل‌وفصل کنیم نه در کوتاه مدت.اما کشورهای عضو ناتو و غرب تعهداتی که پذیرفتند را عملی نکرده‌اند.»

وزیر امور خارجه روسیه از ویرا به سبب مخالفت با تحریم‌های اعمال شده از سوی چند کشور علیه مسکو به بهانه شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین تشکر کرد.

او این تحریم‌ها را محصول یک «تصمیم غیرقانونی» به این دلیل که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب نشدند دانست.

وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار اظهار کرد، کشورش به طور سنتی تنها از تحریم‌هایی که حمایت شورای امنیت سازمان ملل را دارند پشتیبانی می‌کند و متذکر شد که تحریم‌های غرب «بر کل اقتصاد جهان که هنوز از تبعات همه‌گیری کاملا رها نشده تاثیر گذاشته‌اند.»

وزیر امور خارجه برزیل بر موضع کشورش در خصوص لزوم برقراری آتش‌بس در اوکراین و تشکیل گروهی از کشورهای دوست و حامی صلح برای میانجیگری به منظور حل و فصل جنگ تاکید کرد.

لاوروف از پشتیبانی برزیل از این هدف تشکر کرد اما درباره امکانات و احتمالات مرتبط با آن صحبتی به میان نیاورد.

برزیل اولین مقصد سفر لاوروف به چند کشور حوزه آمریکای لاتین است. او در ادامه این سفر در چند روز آینده به کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، سه کشور دارای روابط سیاسی و اقتصادی نزدیک با روسیه می‌رود.

لاوروف بعد از نشستش با وزیر امور خارجه برزیل یک نشست خصوصی را با «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس جمهور برزیل در اقامتگاه رسمی او در شهر برازیلیا برگزار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها