مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با تشریح مراحل پیشرفت طرح تولید کُک اسفنجی در این واحد صنعتی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، ایران طی سه سال آینده از واردات این فرآورده راهبردی بی نیاز می شود.
مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با تشریح مراحل پیشرفت طرح تولید کُک اسفنجی در این واحد صنعتی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، ایران طی سه سال آینده از واردات این فرآورده راهبردی بی نیاز می شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۳۲۷

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با تشریح مراحل پیشرفت طرح تولید کُک اسفنجی در این واحد صنعتی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، ایران طی سه سال آینده از واردات این فرآورده راهبردی بی نیاز می شود. 

 

هاشم نامورحقیقی  در نشستی خبری افزود: دانش فنی تولید کُک اسفنجی در اختیار ۶ کشور جهان است و ایران هفتمین کشوری است که به این فناوری دست یافته است.

 

وی ادامه داد: برنامه تولید کک اسفنجی در قالب طرح ارتقای کیفیت فرآورده های پالایشگاه بندرعباس تعریف شده و مراحل مختلف آن در سه طرح جداگانه و همزمان اجرا می شود.

 

وی میزان سرمایه گذاری طرح یادشده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد که محل تامین آن مشخص و نهایی شده است.

به گفته این مدیر صنعتی، سرمایه گذاری ارزی طرح با درآمد ۷۵۰میلیون دلاری تولید سالانه ۴۰۰ هزارتن کک اسفنجی و روغن های صنعتی پایه ۲ و سه، طی سه سال جبران شده و پس از آن علاوه بر خودکفایی، شاهد سودآوری طرح خواهیم بود.

 

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تولید کک اسفنجی از اسفندماه سال گذشته اضافه کرد: این طرح در زمان ساخت هشت هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و در زمان بهره برداری نیز ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در آن مشغول به کار می شوند.

 

نامور تولید سالانه ۱۴ هزار تن پروپیلن، افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار لیتر بنزین و افزایش تولید گازوییل به میزان هفت میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه با کیفیت یورو پنج را از دیگر دستاوردهای این طرح دانست.

 

 وی  اظهار کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه بیش از ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام را پالایش کرده و ۱۹ درصد از سبد سوخت کشور را پس از پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان تأمین می‌کند.

 

وی سهم پالایشگاه بندرعباس در تولید بنزین کشور را ۵۰۰ هزار بشکه در روز و معادل ۲۰ درصد بنزین تولیدی کشور اعلام و خاطرنشان کرد: تامین ۳۴ درصد نفت گاز و ۱۹ درصد نفت کوره کشور نیز بر عهده پالایشگاه بندرعباس است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها