رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

مسئولیت مضاعف مداحان در عرصه جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه هرچه باهم مشورت کنیم، مشکلات برای تحقق اهداف رفع می‌شود، گفت: باید تقسیم کار داشته باشیم تا بخشی از کار را خانه مداحان، هیأت رزمندگان اسلام و کانون مداحان و ... انجام دهند.
حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه هرچه باهم مشورت کنیم، مشکلات برای تحقق اهداف رفع می‌شود، گفت: باید تقسیم کار داشته باشیم تا بخشی از کار را خانه مداحان، هیأت رزمندگان اسلام و کانون مداحان و ... انجام دهند.
کد خبر: ۱۴۰۴۲۵۳

به گزارش جام جم آنلاین؛ ضیافت افطار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اقشار مختلف مداحان و ستایشگران شامگاه گذشته شنبه ٢۶ فروردین‌ماه در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد. در این مراسم در ابتدا جمعی از مداحان به اظهار نظر پرداختند. مرتضی طاهری رئیس هیئت مدیره خانه مداحان از لزوم هم‌افزایی نهادهای مختلف مداحی برای جلوگیری از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های مشابه گفت.
حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلالت و شأن مداحان و ستایشگران گفت: مداحان قلب جامعه و جوانان را به آسمان گره می‌زنند و این مأموریت ویژه آنان است. رهبر انقلاب، اخیراً مأموریت دیگری هم به شما در حوزه جهاد تبیین دادند که مسئولیت را مضاعف کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نخستین بار در تحلیف حجت‌الاسلام رئیسی فرمودند که این روزها درگیر جنگ ترکیبی هستیم و این مهم روی افکار عمومی اثرگذار است و راه مقابله با آن جهاد تبیین است تصریح کرد: ایشان فرمودند هیئت کانون و سنگر جهاد تبیین است و به فرمودند در این عرصه به تبیین و تبلیغ پرداختند.
وی افزود: روشن کردن حق و حقیقت در این شرایط که همه برای ناامید کردن مردم تلاش می‌کنند بسیار مهم است گفت: رهبر انقلاب فرمودند ریشه‌ای‌ترین جهاد امیدآفرینی است که منبع اصلی امید اهل بیت (ع) هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هرچه باهم مشورت کنیم، مشکلات برای تحقق اهداف مرتفع می‌شود افزود: تقسیم کار باید داشته باشیم تا بخشی از کار را خانه مداحان، بخشی را هیئت رزمندگان اسلام و بخش دیگر را کانون مداحان و .... انجام دهند. اختلاف تلخ و مضری باهم نداریم و همه نوکر اهل بیت (ع) هستیم و ما هم نوکری همه شما هستیم. تلاش داریم کانون مداحان با غنای بیشتری به فعالیت بپردازد.
کمیته صیانت از مداحی به زودی آغاز به کار می‌کند
حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در این مراسم اظهار کرد: مجموعه سازمان هیئت و تشکل‌های دینی به عنوان زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت تا هیئت‌ها در آن برای انجام مأموریت‌ها و برنامه‌ها به هم‌افزایی برسند و ما نیز مشکلات مداحان و هیئت‌ها را پیگیری کنیم.
وی افزود: در حوزه نغمه‌پردازان وارد شدیم که بخشی از کار را مجمع شاعران اهل بیت (ع) و بخشی را دفتر نغمه‌پردازی پیش برد.
حجت‌الاسلام باباخانی گفت: ساماندهی مراکز آموزش مداحی در دستور کار است. بخشی از آموزش‌ها توسط بزرگترها انجام می‌شود و بخش دیگر در جاهای دیگر دنبال می‌شود که نیاز به تولید محتوا و آموزش‌هایی در این زمینه است که الان در مراکز مختلف استان‌ها درحال پیگیری است.
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی افزود: راه‌اندازی کمیته صیانت از مداحی در دستور کار است تا هم پیگیر مشکلات مداحان را پیگیری کند و هم درصورت بروز هر مشکل و خطایی میان مداحان آنان را پیگیری کند.
جلسات دورهمی مداحان باید در سطح کشوری برگزار کرد
احمد واعظی رئیس کانون مداحان در این مراسم گفت: کمیته صیانت بناست از جایگاه ستایشگری صیانت کند. اتفاقات خوبی در حوزه مداحی در رسانه ملی در حال رقم خوردن است که برنامه‌های «محفل» و حسینیه «معلی» و »هوای نو» از این دست است.
این مداح در ادامه شعری در مدح امام رضا (ع) خواند و برای حضرت علی اصغر (ع) روضه‌خوانی کرد. این مراسم با دعای احمد چینی از پیرغلامان اهل بیت (ع) پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها