رژیم صهیونیستی یک گام به اضمحلال نزدیک شده است
یک کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

رژیم صهیونیستی یک گام به اضمحلال نزدیک شده است

یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت و گو با جام جم مطرح کرد:

اسراییل از درون در حال انفجار است

سیدافقهی معتقد است تاکنون رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل گیری خود با چنین بحران هایی مواجه نبوده و وجود چنین تنش هایی حاکی از انفجار این رژیم منحوس از درون است.
کد خبر: ۱۴۰۳۹۷۷
نویسنده احمد غلامی - جام جم آنلاین

سیدهادی سیدافقهی کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به تحولات منطقه و همچنین رخدادهای مربوط به سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: بررسی بحران های منطقه و تاریخ شکل گیری رژیم غاصب و منحوس اسرائیل حاکی از آن است که تاکنون صهیونیست ها چنین شکاف عمیقی را تجربه نکرده بودند.

وی درباره فلسفه اظهارات مقام معظم رهبری در سال 94 مبنی بر اینکه نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال دیگر گفت: این مطلب در پاسخ به یاوه گویی های بنیامین نتانیاهو بود. وقتی که برجام به امضا رسید وی مدعی شد ما کاری کردیم که حداقل تا 25 سال دیگر ایران نتواند بمب اتم بسازد که در واقع بیان این جمله از سوی او از سر انفعال بود.

این کارشناس منطقه تصریح کرد: در آن دوره نتانیاهو و برخی از مسئولان کشورهای عربی تلاش حداکثری خود را بکار بردند تا توافق هسته ای شکل نگیرد با این وصف، بعد از امضای برجام  نخست وزیر رژیم صهیونیستی چاره ای نداشت غیر از اینکه بگوید ما از این اتفاق ناراحت و ناراضی نیستیم. البته رهبر انقلاب در پاسخ به یاوه گویی ها نتانیاهو این نکته را عنوان کردند تا 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

سیدافقهی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب و اشاره ایشان به وعده پایان حیات رژیم صهیونیستی تا چند سال آینده تاکید کرد: در تاریخ حیات رژیم صهیونیستی وجود چنین بحران هایی در درون سیستم و  ساختار سیاسی آنها کاملا منحصر بفرد است و کاملا مشخص است که پایه های این حکومت منحوس ترک برداشته و هم در بعد سیاسی، نظامی و امنیتی و اجتماعی دچار ضعف های فراوان شده است.

وی دلیل این ضعف، سستی و ناتوانی رژیم اشغالگر قدس را سلسله اقداماتی دانست که از سوی بنیامین نتانیاهو در حال انجام است و تصریح کرد: رویه ای که نخست وزیر این رژیم در پیش گرفته در بستر لرزانی صورت گرفته و به نظرم وجود همین بستر لرزان باعث شده این تظاهرات و تنش ها در بین صهیونیست ها استمرار پیدا کند.

سیدافقهی ادامه داد: بافت جمعیتی صهیونیست های اشغالگر و غاصب، همگون، همسان و تاریخمند نیست و بلکه این بافتار به مثابه یک توپ چهل تیکه ای شامل یهودیان اشکنازی اروپا، سیفردی ها و فلاش های اتیوپی هستند که به بهانه  زندگی در ارض موعود در قلب جهان اسلام جای گرفتند  و بنابراین با توجه به این ناهمگونی وقتی اختلافات اوج پیدا می کند طبیعی است که تنش ها در ساختار و بافتار جمعیتی صهیونیست ها تشدید می شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اقدامات نتانیاهو به بهانه ایجاد اصلاحات اقتصادی را باعث تشدید بحران در درون رژیم صهیونیستی دانست و گفت: وجود برخی از وزیران شرور در کابینه این رژیم که منتسب به راست افراطی و دینی هستند و همچنین عملکرد نخست وزیر این رژیم که برای اولین بار می خواست دست به تغییرات جدی بزند و اختیارات قوه قضاییه را به نفع خود از طریق کینست مصادره کند باعث شده که بنیان حاکمیتی این رژیم غاصب متزلزل شود.

سیدافقهی افزود: اینجا دیگر صرفا مساله مقاومت اسلامی و رویارویی با صهیونیست ها مطرح نیست بلکه به گفته برخی مقامات این رژیم، اسرائیل از درون در حال انفجار است.

این کارشناس  منطقه با بیان اینکه وجود چنین نشانه هایی حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس وارد مرحله ای شده است که به این سادگی نمی تواند از این باتلاق رهایی پیدا کند خاطرنشان کرد: بعید به نظر می رسد که صهیونیست ها بتوانند از این تضاد آشتی ناپذیر رهایی پیدا کنند و تحلیل من این است که نتانیاهو می خواهد در چند جبهه بجنگد اما کاملا مشخص است که کم آورده و توان رویارویی با مشکلات را ندارد.

وی با اشاره به جبهه هایی که در برابر رژیم صهیونیستی گشوده شده است تاکید کرد: جبهه سنتی مقاومت مسیر خود را می رود و هر روز بر گستردگی آن افزوده می شود و حتی تا کرانه غربی هم کشانده شده و اگر در این منطقه  سلاح به مجاهدین برسد رژیم صهیونیستی با روزهای دشوار و سختی روبرو خواهد شد.

سیدافققهی تصریح کرد: حلقه های سلسله وار مقاومت امروز از غزه شروع می شود و تا کرانه غربی، لبنان، سوریه، عراق و یمن و ایران امتداد پیدا کرده است و به دنبال  آن جبهه جولان به حرکت درآمد و درون سرزمین های اشغالی هم تحرک خود را آغاز کرد وکم کم زنجیر این محاصره  علیه رژیم اشغالگر قدس تنگ تر  خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال پرشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد  گفت: دشمن در پی آن بود از طریق عادی سازی روابط با کشورهای عربی منطقه، زمینه فروکش کردن شور ضد صهیونیستی را فراهم آورد. در حالی که حماسه حضور مردم در ایران و سایر کشورهای نشان داد که این شور با حرارت بیشتر ادامه پیدا کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها