وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای در آستانه روز قدس وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری و توقف جنایات صهیونیست‌ها یادآور شد.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای در آستانه روز قدس وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری و توقف جنایات صهیونیست‌ها یادآور شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: پس از گذشت بیش از چهار دهه از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام "روز جهانی قدس" توسط رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اکنون فلسطین و قدس شریف به نماد وحدت جهان اسلام و نماد حق‌طلبی تمام مظلومین و آزادیخواهان عالم از هر نژاد و دین و مذهبی تبدیل شده است.

این بیانیه می‌افزاید:فریاد مظلومیت ملت فلسطین و حقیقت آنچه در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوندد، در روز قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از زبان و دهان صدها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان بلند خواهد شد و رهایی فلسطین را نه تنها به عنوان مسئله اول جهان اسلام، بلکه بعنوان بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی مطالبه خواهند کرد.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرموده اند، سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است.

این بیانیه می‌افزاید: در حالیکه تروریست‌های صهیونیست، تنها در سه ماه نخست سال جدید میلادی حدود یکصد فلسطینی اعم از کودکان و زنان را به شهادت رسانده‌اند، مدعیان غربی حقوق بشر و حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله امریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی با سکوت شرم آور خود در برابر این جنایات، به بزرگ‌ترین حامیان تروریسم تبدیل شده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه عنوان شده است: در روزهای اخیر نیز، نظامیان رژیم موقت صهیونیستی با هتک حرمت مسجد‌الاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان جهان و با به خاک و خون کشیدن نمازگزاران و معتکفان در صحن این مکان مقدس، بار دیگر ذات و چهره پلید این رژیم آپارتایدی را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته اند.

این بیانیه می‌افزاید: استمرار اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در نقض فاحش و سازمان‌یافته اصول اولیه حقوق بشر و قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی و هتک حرمت مقدسات دینی و اسلامی خاصه بی‌حرمتی به مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان، یک بار دیگر اتحاد و انسجام دنیای اسلام و حمایت آنان از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین، با هدف آزادی تمامی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از بحر تا نهر و تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف را به ضرورتی فوری بدل ساخته است.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس (۲۵ فروردین) ضمن تاکید بر تداوم سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش و مقاومت مشروع ملت فلسطین و ضرورت مقابله مؤثر و بازدارنده با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست، تمامی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان را به وحدت برای مقابله با این غده سرطانی و برهم زننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت و پشتیبانی حقیقی از ملت مظلوم فلسطین فرا می‌خواند.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین مجددا وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی فلسطین و پایان بخشیدن به اقدامات تجاوزکارانه و تنش‌آفرین صهیونیست‌ها در منطقه را یادآوری کرده و بر آن تاکید می‌کند./فارس

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها