اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از بررسی هزار و ۵۰۰ نمونه آب شرب در سطح خراسان شمالی طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۳۵۶۸

۱۵۰۰ نمونه آب شرب در سطح خراسان شمالی بررسی شدرضا نعیمی اظهار داشت: ۱۹ آزمایشگاه شامل ۹ آزمایشگاه میکروبیولوژی، ۶ آزمایشگاه بیولوژی، ۳ آزمایشگاه شیمیایی و یک آزمایشگاه ریز آلاینده در سطح استان وجود دارد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه‌ها بیش از ۵۰ پارامتر کیفی آب آشامیدنی را اندازه‌گیری می‌کنند، گفت: به منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی در سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نمونه آب مورد بررسی قرار گرفتند.


وی افزود: این نمونه‌ها از منابع تولید، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع در ۲۴ شهر و ۷۱۲ روستای تحت پوشش استان خراسان شمالی برداشت شدند.


نعیمی خاطر نشان کرد: تعداد سامانه‌های گند زدایی در سطح استان ۳۶۷ عدد می‌باشد که وظیفه گندزدایی آب آشامیدنی با هدف از بین بردن عوامل میکروبی بیماری‌زا، کنترل میکرو ارگانیسم‌های مزاحم و آلودگی‌های ثانویه را بر عهده دارند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای برنامه ایمنی آب که در جهت ارتقا کیفیت و کمیت آب می‌باشد، این مرکز موفق به دریافت گواهینامه ملی برنامه ایمنی برای شهر بجنورد از مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت شد.


وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه در شهرهای بجنورد، شیروان و حصار گرمخان و برخی مجتمع‌های روستایی استان هم اکنون در حال اجرا است، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷۲ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری روستاهای استان انجام شده است. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها