معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور:

مهلت ثبت نام کنکور تمدید شد

مهلت ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ۲۱ فروردین پایان می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که از روز سه شنبه ۱۵ فروردین منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است فردا دوشنبه ۲۱ فروردین پایان می‌یابد.

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند، اوایل اسفندماه سال جاری نمره خام آزمون خود را دریافت نموده و پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در خرداد، نمره کل داوطلب اعلام می‌شود.

در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است.

بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحوه محاسبه سابقه تحصیلی و نمره کنکور محدود نمی‌شود بلکه درباره دفعات برگزاری کنکور هم تصمیم‌گیری کرده است.

بنابر این مصوبه، کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود و نتایج آن تا دو سال اعتبار دارد. افرادی که فاقد سابقه تحصیلی هستند باید در آزمون‌های ترمیمی شرکت کنند و اگر در این آزمون‌ها شرکت نکنند، نمره سابقه تحصیلی آن‌ها صفر لحاظ می‌شود.

همچنین اگر داوطلبان در امتحانات خرداد ماه مدارس پذیرفته نشوند و در شهریور قبول شوند، بازهم نمره خرداد ملاک قبولی در آزمون سراسری است.

از آنجایی که سابقه تحصیلی دانش‌ آموزان به یک ملاک برای ورود به دانشگاه‌ها تبدیل شده است، داوطلبان کنکور سراسری فقط به پرسش‌های دروس تخصصی پاسخ می‌دهند و دروس عمومی تنها در سوابق تحصیلی ارزیابی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها