اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع ناپایداری‌های جوی و کاهش محسوس دما طی سه روز پیش رو، ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۰۲۴۱۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ هشدار سطح زرد زمانی صادر می‌شود که وقوع پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه نخست اعلام کرده که از روز جمعه ۱۱ فروردین‌ماه یک سامانه ناپایدار بارشی وارد استان اصفهان خواهد شد که فعالیت آن به‌صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و بارش رگبار باران خواهد بود.

براساس اعلام هواشناسی، این سامانه بارشی از روز جمعه تا اواخر وقت روز یکشنبه ۱۳ فروردین مناطق سراسر استان اصفهان را در بر خواهد گرفت و در مناطق غرب و جنوب استان احتمال بارش برف وجود دارد.

هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال، شمال شرق و شرق استان اصفهان بدلیل خیزش گردو خاک محلی و احتمال اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برف‌گیر به علت کولاک برف طی این مدت هشدار داده و افزوده است که احتمال آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های یزد قم و سمنان به دلیل گرد و خاک وجود دارد.

هواشناسی استان اصفهان به هم وطنان توصیه کرده که در صورت انجام سفرهای برون شهری طی این مدت تجهیزات زمستانی و سوخت کافی همراه داشته باشند. همچنین هواشناسی بر لزوم آماده‌باش نیروهای امدادی و راهداری استان در مناطق برف‌گیر و انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید تاکید کرده است.

هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه دوم نسبت به کاهش محسوس بین پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما از روز شنبه ۱۲ فروردین و ماندگاری هوای سرد تا روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین‌ماه و احتمال ایجاد سرمازدگی و یخبندان هشدار داده است.

براساس این اطلاعیه اوج فعالیت این توده هوای سرد از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۳ فروردین‌ماه خواهد بود و احتمال تنش دمایی و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.‌

بر اساس این اطلاعیه کاهش محسوس دما برای تمامی مناطق استان اصفهان پیش‌بینی شده و هواشناسی استان بر لزوم مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخزدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا تاکید کرده است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها