این عدد نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته و رقمی معادل ۱۳ درصد از آمار مصالحه کل کشور
کد خبر: ۱۴۰۲۲۹۴

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از مهر، رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح و سازش ۹۰ پرونده قصاص نفس در این استان در سال گذشته خبر داد.

 علی دهقانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ضمن دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: شورای حل اختلاف پل ارتباطی فرهنگی میان دستگاه قضائی و مردم برای استفاده از برخی آداب و رسوم خودجوش و پسندیده در حل اختلاف و دعاوی است.

وی افزود: کارکنان این شورا باید آداب و رسوم مردم را بشناسند و به عادات و عرف آن‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند هنگام بروز یک اختلاف میان آنان سازش و آشتی برقرار کنند.

دهقانی گفت: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، هم موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتاً کاهش پرونده‌های قضائی را نیز به دنبال دارد و هم نوعی شرمساری اجتماعی برای فرد بزهکار ایجاد می‌کند تا در آینده دچار لغزش و اشتباه مشابه نشود.

رئیس دادگستری خوزستان ادامه داد: وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح موجب می‌شود که خشونت کمتر گسترش یافته و امکان همزیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه فراهم شود که این تلاش‌ها به ویژه از سوی اعضای ستاد صبر و همیاران صلح جای تقدیر دارد.

دهقانی از مصالحه در ۹۰ پرونده قصاص نفس در خوزستان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این عدد نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته و رقمی معادل ۱۳ درصد از آمار مصالحه کل کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها