استاندار هرمزگان با اشاره به اهتمام ویژه برای تحقق شعار سال، گفت: 207 طرح شامل 24 کلان برنامه ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای سال 1402 تدوین شد.
استاندار هرمزگان با اشاره به اهتمام ویژه برای تحقق شعار سال، گفت: 207 طرح شامل 24 کلان برنامه ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای سال 1402 تدوین شد.
کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۹

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان با اشاره به اهتمام ویژه برای تحقق شعار سال، گفت: 207 طرح شامل 24 کلان برنامه ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای سال 1402 تدوین شد. 

 

اولین جلسه عملیاتی سازی شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" با محوریت رشد تولیدات صنعتی و معدنی استان هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

 

دوستی در این جلسه با تاکید بر اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر رشد تولید و جذب سرمایه گذاری داشتند که خوشبختانه هرمزگان در سال 1401 توانست در زمینه جذب سرمایه‌ گذاری صنعتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد و در سال جاری هم اهتمام ویژه بر تقویت این حوزه‌ها با کار مضاعف خواهیم داشت.

 

وی افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان برای سال 1402 بالغ بر 207 طرح شامل 24 کلان برنامه ملی تدوین شده که می‌تواند به رشد اقتصادی استان با افزایش سرمایه گذاری کمک کند.

 

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در حوزه معدنی ظرفیت‌های فراوانی دارد که توجه ویژه به حوزه گچ، کرومیت و سنگ آهن در سال جدید با جدیت پیگیری میشود، یکی از مباحث مهم احصای مشکلات زنجیره‌های تولید هر کدام از این موارد است که تلاش می‌شود با رفع مشکلات زنجیره، افزایش تولید و رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

 

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح‌های پیشران در استان ادامه داد: طرح‌های پیشران تنها منحصر به حوزه صنعت نیست و دستگاه‌های مختلف دولتی موظف هستند در حوزه زیر نظر خود برای ایجاد تحول، چند طرح پیشران تعریف و اجرایی کنند.

 

دوستی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت باید به دنبال تسهیل دسترسی، حذف واسطه‌ها و ارزان سازی نهاده‌ها بود اظهار‌داشت: باید با تعریف لکه‌های صنعتی و شهرک‌های صنفی در استان و در دسترس قرار دادن اماکن ارزان قیمت به صنوف، سبب ارزان سازی شهر بندرعباس و شکستن قیمت‌ها شد.

 

وی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، افزایش رقابت، کم رنگ کردن اقتصاد غیررسمی را از جمله عواملی برشمرد که می‌تواند قیمت نهایی را کاهش داده و به اقتصاد استان کمک کند و افزود: نهاده‌های تولید در بحث کشاورزی و مسکن باید ارزان و واسطه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان و طراحی نرم افزارهایی حذف شوند در این صورت می‌توان شاهد بود که قیمت محصولات کشاورزی و ساخت مسکن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های مهم استان در سال جدید اشاره و خاطرنشان‌کرد: ترسیم 50 طرح پیشران در حوزه‌های مختلف، آماده سازی بسته سفر رئیس جمهور به استان، تقویت تیم جذب سرمایه گذاری، تقویت تیم بررسی تصمیمات معطل و طراحی بسته رشد اقتصادی مهم‌ترین کارهایی است که در سال 1402 انجام خواهد شد تا در پایان سال شاهد جهش تولید و افزایش سطح سرمایه گذاری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها