معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان از فعالیت ۹۰ تیم بهداشت محیط در سطح استان خبر داد و گفت: حدود ۵۷ واحد صنفی متخلف پلمب، ۱۵۷ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی، ۱۰ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم مواد غذایی توقیف و معدوم شده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۰۰۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی پارسا درخصوص فعالیت‌های مرکز بهداشت استان اصفهان در ایام نوروز، اظهار کرد: مرکز بهداشت استان و واحد بهداشت محیط، همه‌ساله از اوایل بهمن‌ماه برنامه بازدید از مراکز و اماکن حساس مانند مراکز فرآوری آجیل را آغاز می‌کند. برنامه تشدید نظارت‌های ویژه از بیست‌وچهارم اسفندماه آغاز و در این زمینه ۹۰ تیم بهداشت محیط در سطح استان سازماندهی شد.

وی با بیان اینکه از ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه، ۸۱۵۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که بیشتر هم مراکز حساس مانند شیرینی‌فروشی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها بازدید در دستور کار بوده است، افزود: در این مدت ۵۳۲ بازدید از مراکز بین راهی انجام شده و اماکن عمومی مانند اماکن اقامتی که ۲۵۱۴ مورد بازدید از آن‌ها انجام شده نیز در دستور کار بازدیدها بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اعلام اینکه در این مدت ۱۳۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۳۰۳ مورد نمونه آب گرفته شده است، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی حوزه بهداشت محیط نظارت بر تأمین آب سالم و بهداشتی است و ۵۱۴۱ مورد کلرسنجی آب انجام شده است. لازم است بدانیم حدود ۵۷ واحد صنفی متخلف پلمب، ۱۵۷ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی، ۱۰ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم مواد غذایی توقیف و معدوم شده است.

وی در ادامه افزود: در سایر برنامه‌ها مثل مراقبت از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های واگیردار مانند کووید ۱۹ برنامه تشدید را داشته‌ایم، گفت: از جمله اینکه مراکز منتخب واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز در همه شهرستان‌ها فعال است، مراکز شهرستان‌ها نیز برای مراقبت و نمونه‌گیری کرونا فعال هستند. همچنین مراکز نمونه‌گیری از پاشنه پای نوزادان برای بیماری‌های متابولیک ارثی در روز اول، سوم و دوازدهم فروردین فعال هستند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها