تداوم خشونت‌ های سریالی مسلحانه در آمریکا

ببینید | تیراندازی در تگزاس جان ۵ نفر را گرفت

تداوم جنایت در آمریکا

یک دانش‌ آموز در تگزاس کشته شد

پلیس تگزاس اعلام کرد که به دنبال تیراندازی در پارکینگ مدرسه‌ای در تگزاس، یک دانش‌آموز کشته و یک دانش آموز مجروح شد.
کد خبر: ۱۴۰۱۸۵۷

یک دانش‌ آموز در تگزاس کشته شد

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس تگزاس اعلام کرد صبح امروز دوشنبه قبل از ساعت ۷ صبح (به وقت محلی)، گزارش‌های متعددی از شلیک گلوله در پارکینگ مدرسه لامار در آرلینگتون تگزاس دریافت کرده است.

وقتی نیروهای پلیس به محل وقوع حادثه رسیدند با پیکر نیمه‌جان یک پسر نوجوان که بر اثر شلیک گلوله به‌شدت زخمی شده بود و یک دانش‌آموز دختر که بر اثر اصابت ترکش گلوله به صورتش مجروح شده بود، مواجه شدند.

در ادامه مدرسه در قرنطینه قرار گرفت و پلیس نوجوان مظنون به تیراندازی را که گمان می‌رود دانش‌آموز همان مدرسه است را در نزدیکی محل وقوع حادثه بازداشت کرد.

جسی مینتون سخنگوی پلیس آرلینگتون در یک نشست مطبوعاتی گفت: خوشبختانه تیراندازی قبل از باز شدن مدرسه رخ داد، در غیر این صورت شاید آمار تلفات و مجروحان این حادثه افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: ما بلافاصله مدرسه را قرنطینه کرده و تمام قسمت‌های آن را بازرسی کردیم تا مطمئن شویم سلاح دیگری آنجا نیست، خطر تیراندازی جدیدی وجود ندارد و هیچ‌کس دیگری در این حادثه مجروح نشده است.

یک شبکه تلویزیون محلی گزارش داد که پسر نوجوانی که هدف این تیراندازی واقع شده بود، بعدا در یک بیمارستان محلی جان باخته است.

بر اساس گزارش‌های خبری، پلیس اسامی قربانیان یا مظنون یا انگیزه تیراندازی را اعلام نکرده است.

پلیس آرلینگتون در توییتر اعلام کرد که پس از پاکسازی مدرسه، قرنطینه حدود ساعت ۱۰:۳۰ برداشته شد و دانش‌آموزان با اتوبوس به یک مکان مجاور مدرسه لامار منتقل شدند، جایی که والدین توانستند فرزندان خود را ببرند.

روز دوشنبه در آرلینگتون اولین روز بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه پس از خاتمه یافتن تعطیلات بهاری بود.

این حادثه تقریبا ۱۰ ماه پس از آن رخ می‌دهد که ۱۹ دانش آموز و دو معلم در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس به ضرب گلوله جان باختند.

به گزارش ایرنا، بر اساس نظرسنجی موسسه تحلیل و مشاوره گالوپ که روز جمعه ۲۷ اکتبر (۵ آبان) منتشر شد، بیش از نیمی (۵۶ درصد) از پرسش شوندگان آمریکایی‌ گفته‌اند که آمار جرم و جنایت در منطقه محل سکونت آنها نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

این رقم نسبت به سال گذشته میلادی ۱۱ درصد و نسبت به سال ۲۰۲۰، هجده درصد افزایش یافته و بالاترین رقمی است که تاکنون در طول پنج دهه نظرسنجی درباره این سوال توسط موسسه گالوپ به ثبت رسیده است.

نگرانی در مورد افزایش جرم و جنایت محلی در میان جمهوری‌خواهان بسیار شدید است. تقریباً از هر چهار جمهوری‌خواه سه نفر (۷۳ درصد) گفتند که جرم و جنایت در مناطقی که آنها زندگی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است که نسبت به ۳۸ درصدی که در سال ۲۰۲۰ همین مطلب را بیان کرده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها