در راستای تحکیم روابط فرهنگی، اجتماعی و گردشگری؛

شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی کرمانشاه همکاری می کنند

شهردار منطقه چهار کرمانشاه از تعیین تکلیف و قانونی شدن ساخت و ساز ها در سراب قنبر خبر داد و افزود: با تعیین تکلیف این موضوع گردشگری در این نقطه رونق پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۲۲

جام جم آنلاین؛«پژمان پژوهنده » با اشاره به اتمام برخی پروژه های عمرانی شهرداری در منطقه چهار، گفت: در راستای توسعه مسیر گردشگری شهر در منطقه سراب، کارهای ویژه‌ای تا به امروز انجام شده است.


وی با بیان اینکه در منطقه جنوب شهر کرمانشاه پروژه گردشگری و مرکز تفریحی و سرگرمی چندانی وجود ندارد، تصریح کرد: منطقه سراب با آب و هوای خاص ، تپه ماهورهای جذاب، رودخانه و کوچه باغ های زیبا قابلیت گردشگری مناسبی دارد. این نقطه از شهر از دیرباز منطقه گردشگری بوده است و این روزها با توجه به افزایش جمعیت و حضور مردم باید زیرساخت‌های گردشگری بیشتری را در این نقطه از شهر مهیا کرد.


وی ادامه داد: از برنامه های شهرداری طراحی و ایجاد پارک های کوچک محلی در این نقطه است. یک میدان هم در مسیر انتهایی سراب قنبر طراحی شده و در حال زیباسازی و آماده درختکاری است. برای این میدان نیز یک مجسمه زیبا با ماهیت معنوی به ارتفاع ۶ متر توسط استاد خاوری ساخته شده که بزودی نصب خواهد شد.


شهردار منطقه چهار شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه طرح گردشگری تفریحی سراب قنبر می تواند به رونق گردشگری در این نقطه و توزیع گردشگر در سطح شهر کرمانشاه کمک کند، افزود: یک پارک ۱۰۰ هکتاری نیز در این نقطه است که کار درختکاری آن از سال ها پیش شروع شده و امسال نیز بخش دیگری از آن درختکاری شده و این پارک نیز در حال توسعه است.

وجود ۵۰ هکتار باغ شخصی در سراب قنبر

به گفته شهردار منطقه چهار کرمانشاه برای ایجاد رونق گردشگری و اقتصادی در منطقه سراب باید ساخت و سازهایی بصورت قانونی انجام گیرد.


وی افزود: بیش از ۵۰ هکتار باغ شخصی در میان دره سراب وجود دارد که با ساخت و ساز های می تواند رونق بخش گردشگری شود. ایجاد خانه باغ، رستوران و سوییت از زیرساخت های گردشگری است. با توجه به اینکه در حال حاضر ساخت و ساز در منطقه سراب ممنون است، به دنبال راهکاری قانونی برای این کار هستیم.

بنابراین با قانونمند کردن و تعیین تکلیف ساخت و ساز در منطقه سراب، بسیاری از مشکلات بر سر راه توسعه گردشگری در این نقطه را می توان حل و فصل کرد.


پژوهنده یادآور شد: با تعیین تکلیف کردن قوانین ساخت و ساز در سراب ، شرایط ورود مردم برای سرمایه گذاری مهیا خواهد شد.


احداث معبر جدید در سراب قنبر

شهردار منطقه چهار کرمانشاه با اشاره گره ترافیکی در مسیر سراب قنبر، افزود: این گره ترافیکی مربوط به حرکت خودرویی از میدان فردوسی به سمت خیابان سراب قنبر، بلوار خلیج فارس و بلوار مروارید است که در ورودی میدان فردوسی ایجاد ترافیک می‌شود.

پژوهنده گفت: برای رفع این گره ترافیکی ایجاد یک معبر جدید از بلوار خلیج فارس به سمت شهرک صادقیه در دستور کار شهرداری است که بار ترافیکی خیابان سراب و فردوسی را کاهش خواهد داد.


وی با بیان اینکه این جاده از بین باغات سراب عبور خواهد کرد، گفت: در حال توافق با مالکین برای عبور این جاده از این نقطه هستیم. استقبال مالکان خوب است و تنها با یکی دو معارض مشکل داریم که بزودی حل خواهد شد. با احداث و عبور این جاده از بین باغات سراب ، علاوه بر رونق گردشگری ، رونق اقتصادی نیز در این محدوده ایجاد خواهد شد. سال آینده این پروژه اجرایی خواهد شد.

پیگیر جابجایی پیاده راه غذا هستیم

پژوهنده در ادامه درباره پیاده راه غذا نیز چنین توضیح داد: کرمانشاه با توجه به وضعیت بیکاری نیازمند اجرای چنین پروژه های اشتغالزا است. در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در پروژه پیاده راه غذا مشغول کار هستند.


پژوهنده با بیان اینکه جانمایی این پروژه از ابتدا اشتباه بوده است ،گفت: پیاده راه معبر عمومی و متعلق به همه اقشار مردم است. بنابراین احداث پروژه پیاده راه غذا با توجه به شرایط خاصی که این نقطه دارد، صحیح نیست.

شاید به فاصله اندکی این پروژه می توانست رونق بخش این مسیر شود.


شهردار منطقه چهار افزود: جانمایی غلط این پیاده راه مخاطراتی را تا به امروز برای شهروندان ایجاد کرده و از طرفی هیچ جایی برای پارک خودروها ندارد.
وی گفت: پرونده تخریب پیاده راه غذا در سراب آماده است و در سال آینده پیگیر جابجایی این پروژه خواهیم شد.

ساماندهی پارک های منطقه چهار

پژوهنده از ساماندهی پارک های قدیمی در منطقه ۴ شهرداری خبر داد و افزود: دو پارک لاله و شیرین ساماندهی خواهند شد.در حال حاضر

پریا, [25/12/1401 10:31 ق.ظ]
اقدامات اولیه برای ساماندهی پارک لاله شروع شده است.
وی با اشاره به آبنمای قدیمی پارک لاله، ی که چندین سال به حال خود رها و مخروبه شده بود و بسیار از مردم کرمانشاه از آن خاطره دارند، بزودی رنگ آمیزی و احیا خواهد شد.
قرار است اقدامات دیگری از جمله نورپردازی، رنگ آمیزی دیوارها ، تعویض و رنگ آمیزی نیمکت ها ، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و ... در آن طی این روزها انجام گیرد که در ایام نوروز مردم شاهد تغییرات خواهند بود.

شهردار منطقه چهار کرمانشاه با اشاره به اینکه پارک شیرین کرمانشاه نیز از پارک ها قدیمی و زیبای شهر کرمانشاه است، تصریح کرد: این پارک نیز بزودی احیا می شود. پارک شیرین به دلیل نداشتن امکانات رفاهی مناسب مردم از آن استفاده نمی کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از کار شروع شده است ، ادامه داد: اقداماتی چون نورپردازی ،طراحی المان های شهری و افزایش سطح فضای سبز ، ساخت و رنگ آمیزی دیوارهای مخروبه ، رنگ آمیزی نیمکت و آبنما ،جمع آوری زباله، نوسازی ست‌های ورزشی و... نیز در این پارک در حال انجام است.

پژوهنده اضافه کرد: بخشی دوم کار ایجاد اقامتگاه و مرکز تفریحی در پارک شیرین است.
پارک شیرین بیش از ده هکتار مساحت دارد و با توجه به اینکه در نزدیکی پیاده راه پزشکان است می‌تواند مکانی برای گردش و استراحت افرادی باشد که برای کارهای درمانی از دیگر نقاط به محدوده پارکینگ شهرداری مراجعه می‌کنند.

وی از سرمایه گذاران دارای ایده برای طرح های تفریحی و اقامتی در پارک‌های منطقه چهار دعوت به کار کرد.

همچنین شهردار منطقه چهار کرمانشاه از ساماندهی میدان فردوسی خبر داد و گفت: در ایام نوروز برنامه های فرهنگی و جنگ های شادی در منطقه سراب قنبر با کمک هنرمندان این عرصه اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها