خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال حضور خیره کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، تصریح کرد: باید در برابر این ملت بزرگ، باوفا و اهل ولایت سر تعظیم فرود بیاوریم که برغم همه دشوارها اینچنین درخشیدند.
کد خبر: ۱۴۰۱۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به برکات ماه شعبان گفت: ماه معظم شعبان، ماه رحمت و رضوان الهی و ماه پیامبر اعظم و ماه مغفرت الهی و مناجات شعبانیه و ولادت اولیای الهی و آمادگی برای ضیافت پروردگار به آخرین روزهای خود رسیده است و این آخرین جمعه ماه معظم شعبان است و می‌توان صدای گام‌های ماه مبارک رمضان را شنید.

وی با بیان اینکه مومنین در گذر از زمان ارتباط مسئولانه با مسیر طی شده برقرار می‌کنند و اهل محاسبه و عقل هستند و محاسبه شخصی و ملی و اجتماعی دارند و موفقیت‌ها و شکست‌ها و عبرت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، عنوان کرد: سال 1401 را پشت سر گذاشتیم. به نظر می‌رسد که سال جاری در تاریخ انقلاب اسلامی از جهاتی سال متفاوت و به منزله نقطه عطف بود و حوادث تلخ و شیرین از جمله سیل و زلزله و سرمای شدید در کنار برف و باران و رحمت الهی را داشتیم. تهدیدات طبیعی الزام می‌کند که مدیریت بحران در سطح بالاتری ایجاد شود که امیدواریم در این زمینه درس لازم را گرفته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در ارتباط با حوادث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در سال جاری حوادث ریز و درشت زیادی داشتیم، خاطرنشان کرد: در نیمه سال ایران انقلابی و مردم صبور ما با بزرگترین جنگ ترکیبی و رسانه‌ای از طرف عوامل استکبار جهانی مواجه شدند و دشمنان این سرزمین بیش از 100 روز در یک جنگ شناختی تلاش کردند که چهره مخدوشی را از ایران و انقلاب و نظام اسلامی نشان دهند تا بتوانند سر میز مذاکره میوه آن را بچینند که اگر مذاکره برجامی داشتیم به سمت برجام دو و سه و چهار بروند.

حاجی علی‌اکبری گفت: در پاییز و زمستان 1401 امت و رهبر مظلوم ما در برابر 3 موج فتنه بزرگ ایستاد و از یک طرف با حملات پی در پی با شعارهای دروغین و بزک رسانه‌ای مواجه بود و از سوی دیگر با لودگی کلامی و رفتارهای وحشیانه، شایعه سازی و دروغ سازی و کشته سازی وارد میدان شدند. حوادث تلخ شاه چراغ، ایذه، کردستان و سیستان و قتل آرمان و روح الله عزیز و بسیجیان ناب انقلاب هیچگاه فراموش کردند.

وی افزود: همچنین دشمنان تلاش کردند تا در روزهای آخر سال با پروژه مسمومیت‌ سازی دانش آموزان و فراخوان چهارشنبه آخر سال ناآرامی‌ها را تداوم ببخشند. علاوه بر این فشاری که از منظر جهانی و اقدامات دیپلماتیک شیطانی که دنبال شد و با اخراج ایران از برخی اجلاس ها و اتهامات حقوق بشری واهی علیه کشورمان تداوم یافت.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: موج سوم هجمه به کشورمان، التهابات ارزی و وارد کردن شوک های ناگهانی در 3 بازار ارز، سکه و کالا بود که تلاش کردند اوضاع اقتصادی کشور را به هم بریزند و برای دلار 100 هزار تومانی برنامه ریزی کردند. اگر چه دشمن برنامه‌های دقیقی داشت اما گرفتار خطای محاسباتی شد و گویا ملت ایران را نشناخته بود و رهبر ما را هم نشناخته و از سنت‌های الهی درکی ندارد و ماه‌ها و روزهای سختی بر ملت ایران گذشت و این 6 ماه دوم تبدیل به دانشگاه‌ حکمت‌ها و بصیرت‌ها شد.

حاج‌ علی‌اکبری گفت: مردم علی رغم گلایه ها و دشواری‌هایی که در متن زندگی داشتند اما کاری کردند کارستان و در کنار آن پس از ماه‌ها سختی با عفو رهبر انقلاب برای حدود 90 هزار متهم حوادث اخیر و سایر قضایا، نظام اسلامی انعطاف و استحکام خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه سال 1401 سال حضور خیره کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، تصریح کرد: از اجتماعات کودکانه که عشق خود به حضرت بقیه‌الله را نشان دادند تا حماسه حضور در جشن غدیر تا حضور شگفت انگیز در راهپیمایی اربعین حسینی تا حضور بی‌نظیر در راهپیمایی 13 آبان و تشییع جنازه شهیدان اغتشاشات و تا راهپیمایی بی نظیر 22 بهمن و حضور میلیونی در جشن نیمه شعبان و بی اعتنایی بانوان حتی بانوان کم حجاب نسبت به هنجارشکنان بخشی از کارنامه ملت پرافتخار ایران در سال 1401 بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: باید در برابر این ملت بزرگ، باوفا و اهل ولایت سر تعظیم فرود بیاوریم که برغم همه دشوارها اینچنین درخشیدند. البته در این اوضاع و احوال دشمنان تلاش کردند نقاط قوت دیده نشود و دشمن تلاش کرد در یک جنگ شناختی موفقیت‌های ملت ایران در مسیر ساخت ایران قوی دیده نشود. آرامش پس از 3 سال کرونایی سخت با اقدامات خوب دولت در واردات واکسن، کاهش بدهی‌های ملی در داخل و خارج و کاهش نسبی بیکاری، کاهش وابستگی اقتصادی به برجام و گسترش ارتباطات اسیایی با همسایگان، چین و روسیه با حفظ اصول انقلاب اسلامی است.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: همچنین رشد غنی سازی اورانیم و تقویت موضع ایران در مذاکرات و به سرانجام رساندن چندین پروژه راهبردی نیمه تمام، افتتاح فاز 14 پارس جنوبی، بهره برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه‌ای، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان که از 6 هزار به 9 هزار شرکت ارتقا پیدا کرد، تقویت دیپلماسی اقتصادی از جمله اقدامات موفق در سال 1402 بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده نیز با قوت و قدرت راه کمال و پیشرفت کشور دنبال شود، گفت: البته مردم در سال 1401 در حوزه‌های مختلف دشواری‌های معیشتی ناشی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حوزه مسکن و خودرو داشتند و به همین واسطه تحت فشار قرار گرفتند. از ناهماهنگی و ضعفهای نظارتی گله‌مندی‌هایی وجود دارد و مردم توقع دارند که در سال آینده با همت مضاعف مسئولان، سال بهتری را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت منطقه غرب آسیا در سالی که گذشت، عنوان کرد: در منطقه به لطف خدا وضعیت جبهه مقاومت در سال جاری خیلی خوب بود. در سوریه دولت این کشور بعد از یک دهه تحریم به واسطه همان تحریم کننده به جهان عرب بازگشت، در عراق با هوشمندی مردم و حاکمیت، دولت کابینه خود را تشکیل داد، در فلسطین شاهد عملیات‌های رعدآسا علیه صهیونیست‌ها بویژه در کرانه باختری بودیم. در یمن نیز ملت غیور این کشور همچنان سربلند بر روی آرمان های خود ایستاده است و در لبنان نیز علی رغم همه فشارها ملت این کشور در برابر دشمن ایستاندند و مقاومت کردند و بازنده همه این اتفاقات رژیم صهیونیستی بود.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: حال دشمن صهیونیست این روزها بسیار خراب است. وضعیت رژیم صهیونیستی به گونه ای است که دچار مهاجرت معکوس شده است. بی ثباتی سیاسی و اقتصادی و شکست سیاست‌های منطقه‌ای آنها کار را به جایی رسانده که مسئول صهیونیستی پس از 26 صفحه تحلیل اذعان کرده که عمر این رژیم به 80 سالگی نمی‌رسد. ضمن اینکه در جریان بازی های جام جهانی در قطر نیز صهیونیست‌ها سیلی بدی خوردند.

وی افزود: در اروپا نیز وضعیت خوب نیست. ادامه جنگ اوکراین که بسیاری از روندهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده موجب بروز قحطی جهانی و بحران انرژی شده که نتیجه آن متزلزل شدن اقتصاد در اروپا بوده است. روسیاه‌تر از همه آنها نیز آمریکا است که بسیار خرج و سرمایه‌گذاری کرد ولی ظاهرا این احمق‌ها قصد عاقل شدن ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکا از منظر اقتصادی با رکود، بدهی و تورم مواجه بوده و روزهای آخر سال جاری هشدارها نسبت به فروپاشی اقتصادی منجر به بروز دومینوی ورشکستی بانک‌ها در این کشور شد. در حوزه اجتماعی نیز این کشور با افزایش خیره کننده قتل‌های مسلحانه و چنددستگی‌های طبقاتی و سیاسی مواجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها