رئیس و اعضای کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به همراه کارشناسان شورا و شهرداری، ضمن برگزاری جلسه مشترک با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، از پروژه های ترافیکی، مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان و پروژه های این حوزه بازدید کرده و در نشستی با مدیران شهری اصفهان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۸۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در دیدار و نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای شهر اصفهان ضمن تبریک قرار گرفتن در آستانه ایام نوروز 1402، گفت: امروزه رشد شهرنشینی و افزایش روزافزون تعداد خودروها، نقش سیستم حمل و نقل عمومی را در لزوم ایجاد قانون مداری، آرام سازی و برپایی محیطی مطلوب برای زندگی به خوبی مشهود ساخته است، از این رو گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل همگانی در یک جامعه می‌تواند نقش بسزایی در چگونگی عملکرد سیستم کلی حمل و نقل شهری داشته باشد.

مهدی حیدری با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان را هدفمند و در چندین سرفصل به شهرداری ابلاغ کرده‌ایم، افزود: حوزه حمل و نقل و ترافیک و هوشمندسازی تقاطع ها در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحران بی‌ آبی که در سال جاری بیشتر استانها از جمله همدان با آن مواجه شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به حساسیت این موضوع می‌توان گفت دومین بحران، مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک است که مدیریت شهری باید بسیار جدی به آن توجه کند اما علی رغم این موضوع، متاسفانه حمایت دولت در این زمینه هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

حیدری مهمترین اولویت کهن شهر همدان را توسعه حمل و نقل عمومی و حل معضل ترافیک در دوره ششم شورای شهر برشمرد و گفت: متاسفانه شهر همدان هم با معضل ترافیک مواجه شده است بر این اساس معتقدم که نخستین اولویت شورای شهر باید رسیدگی و حل مشکل حمل و نقل و ترافیک باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر توجه و حمایت ویژه حوزه حمل و نقل و ترافیک یاد آور شد: شورای شهر همدان در روزهای بررسی و تنظیم بودجه شهرداری رکن اصلی بودجه سال ۱۴۰۲ را به ساماندهی و گسترش خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک همچنین هوشمندسازی این حوزه قرار داد.

حیدری افزود: در این راستا حدود ۶۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری همدان به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است که با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل و ترافیک، بازدید از اصفهان جهت تبادل تجربیات و ایده های اجرای پروژه‌ها انجام گرفت.

حیدری با اشاره به اینکه سرانه نفر به هکتار در شهر اصفهان حدود ۵۰ نفر است، اضافه کرد: متاسفانه این رقم در همدان در حدود ۹۵ نفر است و این موضوع باعث گرانی مسکن در همدان شده به گونه‌ای که با تهران تقریبا برابری می‌کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: با توجه به تجربیات شهر اصفهان، می‌توانیم برای حل مشکل پارکینگ، از خیابان‌ها و میادین شلوغ و پرتردد با گود برداری از این خیابان‌ها که نیاز به تملک زمین هم ندارد پارکینگ‌های زیرزمینی ایجاد و سطح بالای این نقاط که همسطح معابر است را به عنوان خط بی‌آر‌‌تی راه اندازی کرد.

وی اولویت شهرداری همدان برای حل معضل ترافیک را بهره گیری از حمل و نقل عمومی دانست و اظهار داشت: در ایجاد ساختارها برای دستیابی به توسعه، از طریق الگوها و راهکارهای بین المللی و با استفاده از نوآوری ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل زندگی شهروندان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها