مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از کاشت چهار هکتار گیاه دارویی «آنغوزه» در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۳۹

به‌گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، عبدالحسین اکبری با بیان اینکه کاشت آنغوزه در شرایط اقلیمی شهرستان بهار از نیمه دوم مهرماه تا آخر آبان‌ماه امکان‌پذیر است، افزود: آنغوزه به خاک هایی با بافت و PH مختلف سازگار و از نظر نیاز آبی جزء گیاهان کم توقع است.

وی با اشاره به اینکه کاشت آنغوزه در قسمتی از اراضی کم آب و با حاصلخیزی پایین این شهرستان توصیه می شود، یادآور شد: کاشت آنغوزه به صورت بذری انجام شده است، امکان کاشت این گیاه به صورت نشائی نیز وجود دارد که دوره برداشت و دستیابی به عملکرد بیشتر را چندین سال کوتاه‌تر می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با تأکید بر اینکه کشت این گیاه گامی مثبت در توانمندسازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان محلی است، تصریح کرد: مصرف پایین آب، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت این محصول است.

وی در تشریح موارد استفاده از گیاه آنغوزه، بیان کرد: صمغ آنغوزه که از ریشه آن استحصال می‌شود، در صنعت برای تهیه چسب الماس و در پزشکی به عنوان ضدتشنج، ضدانگـل، قاعـده‌آور، بادشـکن و بـرای درمـان هیستری و دفع آفات خاکزی به کار می‌رود.

وی گفت: از گیاه آنغوزه برای درمان زخم‌های چرکی، نـاراحتی‌هـای معـده و انگـل‌هـای گوارشی، برونشیت مزمن، تنگی نفـس و خلـط آور مصـرف سـنتی داشـته و در صنایع غذایی، عطرسازی، رنگ‌سازی و سـاخت مـواد پاک کننده کاربرد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها