دکتر ناصر فخاری در گفتگوی اختصاصی با فرهیختگان مطرح کرد:

اختصاص سهام برای سه دهک از جامعه ایثارگری

روز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با حضور معاون رییس جمهور و ریس بنیاد شهید و امور ایثار گران دو شعبه بازار مشترک کوثر (بامک) افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۲۸

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، امروزه فراگیری چتر امنیت غذایی، یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود. جوامعی که امنیت غذایی مطلوبی دارند بالطبع از رفاه عمومی و بهداشت روانی مناسب تری برخوردارند. بالاتر از این، وقتی مولفه هایی همچون هوشمندسازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی نیز به شاخص های رفاه عمومی افزوده شود می توان انتظار یک توسعه پایدار را برای یک جامعه تصور کرد. با این مقدمه مختصر شاهد هستیم که جامعه ایران سالهاست که با چالش تحریم های اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، غذایی و غیره... مواجه است.


در این میان، بسیاری از بخشهای تولیدی با مشکل جدی روبرو شدند اما تعدادی هم توانسته اند از تهدیدها و چالش ها، فرصت های چشمگیری برای رشد و خودکفایی ایجاد کنند. نمونه ی این بخشهای موفق، سازمان اقتصادی کوثر است که مسیر رشد و توسعه اقتصادی را برای خود و ۳۷ شرکت تابعه خویش هموار کند.


بطوریکه هر روز شاهد اخبار خوش و نوآوری این سازمان و شرکتهای تابعه آن در رسانه ها هستیم. روز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ هم خبری خوش دیگری از موفقیت های این نهاد اقتصادی روی سر خط خبرهای رسانه های تصویری، رادیویی، مکتوب و کانالهای مجازی تحت وب رفت با این مضمون که دو شعبه بازار مشترک کوثر (بامک) افتتاح شد. سه راه آذری که یکی از مناطق کم برخوردار، پرجمعیت و محروم تهران است امروز شاهد راه اندازی فروشگاه بزرگی تحت عنوان بازار مشترک کوثر(بامک) بود و آدرس امین حضور شعبه دیگر بازار بامک بود که پس از افتتاح امروز نقش عرضه محصولات شهاب را بر عهده گرفته است.


هدف اصلی بامک خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران


هدف این بازارگاه، درمرحله نخست، خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران تهران است تا برخی کالاهای فروشگاهی و مصرفی را مستقیم از کارخانه به خانه ایشان ارسال کند.
 
فعالیت های سازمان اقتصادی کوثر  الگو و نمونه بارز کارهای جهادی در کشور


در این بازار تازه تاسیس، دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعالیت های سازمان اقتصادی کوثر را الگو و نمونه بارز کارهای جهادی در کشور دانست و گفت: بنیاد شهید ایده و امانت ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است و امروزه سازمان اقتصادی کوثر میراث دار و امانتدار این ایده ی ماندگار می باشد.


قاضی زاده هاشمی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به نام شهدا افزود: افتتاح بازاری که منفعت آن مستقیم به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران می رسد بسیار مبارک است و شایسته است که نمونه های این بازار در شهرهای دیگر نیز راه اندازی شود.


وی روحیه جهادی مدیران عامل سازمان اقتصادی کوثر و کشت و صنعت شریف آباد را عامل مهمی در موفقیت های اقتصادی توصیف کرد و گفت: اینکه کالا و خدمات را مستقیم از کارخانه به درب خانه شهدا و ایثارگران می رسانید بسیار ارزشمند است و عامل تکریم این خانواده ها در سطح جامعه است.


 قاضی زاده هاشمی در پایان سخنانش از تلاش و تشریک مساعی مدیران سازمان اقتصادی کوثر و مدیران عامل شرکتهای تابعه این سازمان در جهت حمایت و خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران قدردانی کرد.

 

بامک، خدمتی نو به خانواده شهدا و ایثارگران


عملیاتی شدن "اقتصاد رهنما"


 در ادامه، دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، خبر تکرار عملیاتی شدن "اقتصاد رهنما" را اعلام کرد و گفت: با افتتاح نخستین بارانداز تامین کالای سامانه بامک، اقتصاد رهنما در واقع بار دیگر کلید خورد و عملیاتی شد.


 این مدیر اقتصادی با اشاره به تقارن مبارک راه اندازی این بازار با روز شهدا افزود: اقتصاد رهنما شامل پنج بخش رفاه، هوشمندسازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی است.


وی تصریح کرد: جامعه هدف سامانه بامک شامل صدهزار خانواده شهید و ایثارگر است که در مرحله اول به صورت آزمایشی ۵۰۰۰ کارت و کیف پول الکترونیکی را میان خانواده های شهدا و ایثارگران توزیع می کند.


فخاری ادامه داد: خانواده هایی که کارت الکترونیکی را دریافت کرده اند از فردا سه شنبه ۲۳ اسفند می توانند اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنند.  مبلغ شارژ کارتها در ابتدا حداقل ۵۰۰هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان است. قیمت کالاهای موجود در بامک نیز برابر با قیمت کارخانه می باشد که خانواده ها با سفارش اقلام مورد نیاز خود، کالای خریداری شده را می توانند در درب خانه خویش تحویل بگیرند.  


در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد، این مجموعه تولیدی را در زمره ی یکصد شرکت کشت و صنعت برتر جهان و در زمره ی تراز جهانی برشمرد.


غلامی افزود: با حمایت سازمان اقتصادی کوثر، امروزه شاهد این هستیم که کشت و صنعت شریف آباد یکی از برترین شرکتهای تولیدی و سودآور کشور شده است. این فعال اقتصادی ادامه داد: توجه به پنج محور اصلی اقتصاد رهنما یعنی رفاه، هوشمندسازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی باعث شده تا کشت و صنعت شریف آباد مسیر رشد و توسعه اقتصادی را با موفقیت طی کند. غلامی که خود از رزمندگان سالهای دفاع مقدس می باشد خدمت به بیش از صدهزار خانواده شهید و ایثارگر را از افتخارات خود دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها