مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بازدید از شرکت صنیع‌کاوه:

ظرفیت زنجیره فروش گروه فولاد مباركه مزیت منحصربه‌فرد ماست

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: سال جاری ۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال در محلات کم‌برخوردار منطقه دو اجرا شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۰۵

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری در این دوره استفاده از روش‌های متنوع تأمین مالی برای پروژه‌های عمرانی خرد و کلان در محلات محروم بوده است، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی و ترافیکی همسو با نیاز شهروندان، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در جهت تحقق طرح‌های توسعه شهری بوده است.

وی با بیان اینکه هر پروژه عمرانی به مرور زمان هویت شهر را می‌سازد، افزود: معتقدیم هر عملیات عمرانی همواره در معرض دید شهروندان قرار دارد، لذا توجه به نیاز شهروندان در پروژه‌ها موضوعی مهمی در طراحی آن‌ها است که مدیریت منطقه دو در این زمینه از مشارکت شهروندان و معتمدان محلات استفاده می‌کند.

مشارکت بخش خصوصی و مردم؛ عامل پیشرفت پروژه‌ای در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: نگاه کلان شهرداری اصفهان نیز بر این است که تمام نقاط شهر به صورت متعادل و متوازن از پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار شود و مطابق با همین نگاه نیز در محلات مختلف منطقه دو نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام و طی سال گذشته سعی شد از مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه هرچه بیشتر پروژه‌های عمرانی و مشارکت سایر بخش‌های عمومی و مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها در حوزه فعالیت‌های عمرانی، احداث و اصلاح معابر و شریان‌های فرعی و اصلی است، خاطرنشان کرد: معابر از شریان‌های اصلی عبور و مرور است که توجه به آن‌ها گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهر خواهد داشت، لذا در شهرداری منطقه دو برحسب ضرورت و تأمین رفاه شهروندان به این مهم پرداخته شده است.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه امسال آسفالت معابر یکی از مطالبات شهروندان منطقه دو بوده است، گفت: یکی از دلایل خراب بودن آسفالت معابر این است که متأسفانه بسیاری از حفاری‌های انجام شده در معابر شهری با وجود تعهدات شرکت‌های خدماتی برای مرمت آسفالت بعد از عملیات حفاری، همچنان بدون آسفالت باقی می‌ماند که در طول زمان به نقاط حادثه‌خیز و دست‌انداز تبدیل می‌شود.

افزایش ۴ برابری انجام روکش آسفالت معابر منطقه ۲ نسبت به سال گذشته

صیرفی‌نژاد افزود: سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در قالب روکش آسفالت و همچنین زیرسازی آسفالت و لکه‌گیری معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه انجام شد که این حجم از روکش آسفالت نسبت به سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

وی با اشاره به پیاده‌روسازی و ساماندهی پیاده‌راه‌های سطح منطقه تصریح کرد: پیاده‌راه خیابان ولی‌عصر (عج) دهنو با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، پیاده‌راه خیابان ملت ولدان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیاده‌راه خیابان شهیدان غربی حد فاصل مادی شمس‌آباد تا انتهای محدوده با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال، پیاده‌راه خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خیابان عملیات محرم تا خیابان ام‌البنین با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، سنگ‌فرش مرکز محله دهنو با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال و ساماندهی پیاده‌راه ضلع غربی خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل خیابان مشکین تا مادی شمس‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی منطقه را ساماندهی ورودی محله مشکین با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: این ساماندهی شامل خیابان‌سازی ورودی محله، ساماندهی مادی مشکین و کانال‌های عابر پیاده آن، ساماندهی فضای سبز ورودی محله، دیوارنگاری ورودی محل همچنین اصلاح ترافیکی معابر این محدوده است.

وی با اشاره به احداث و توسعه مسجدالرضا (ع) واقع در پارک قلمستان با اعتبار حدود هشت میلیارد ریال که در ایام دهه فجر افتتاح شد، اضافه کرد: احداث پاتوق‌های شهری محله ولدان در دو نقطه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال، پاتوق شهری بابوکان واقع در محله بابوکان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال، بازسازی و تجهیز فرهنگسرای اسوه با اعتباری حدود هشت میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه است.

صیرفی نژاد گفت: نرده‌گذاری رفیوژ میانی خیابان امام خمینی (ره)، اصلاح نرده‌های بزرگراه شهید خرازی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و اصلاح هندسی ورودی خیابان‌های محله رسالت، خیابان صمدیه لباف، میدان حمزه بابوکان و خیابان مدرس نجفی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم منطقه دو شهرداری اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند و حمایت مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر همچنین همت و تلاش مضاعف همکاران در شهرداری منطقه ۲، از ابتدای سال جاری با رویکرد محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفی محلات، تعداد بیش از ۴۰ پروژه عمرانی، خدماتی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال اجرایی و به ثمر نشسته و در اختیار شهروندان فهیم و قدرشناس این منطقه قرار گرفته است که امیدواریم استمرار این حرکت جهادی و خدماتی را در سال آینده نیز شاهد باشیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها