سهام شرکت فولاد مبارکه عمدتاً به سهام‌داران عدالت، بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده این است که بیشتر قشر متوسط و بازنشسته کشور از سودآوری فولاد بهره‌مند می‌شوند.
سهام شرکت فولاد مبارکه عمدتاً به سهام‌داران عدالت، بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده این است که بیشتر قشر متوسط و بازنشسته کشور از سودآوری فولاد بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی ایران در تاریخ 1369/12/28 به‌صورت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت اصفهان به ثبت رسید و طبق صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 1383/02/21 شرکت از سهامی خاص به عام تبدیل و در تاریخ 1385/12/07 به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته‌شده در فهرست شرکت‌های بورسی درج گردید.

شرکت در بدو راه‌اندازی در سال 1371 ظرفیت اسمی 2.4 میلیون تنی را جهت تأمین محصولات فولادی کشور هدف قرار داد که هم‌اکنون به همت کارکنان شرکت مجتمع فولاد سبا این ظرفیت به 8.8 میلیون تن رسیده است.

سرمایه شرکت در بدو ورود شرکت در بورس 15,800 میلیارد ریال بود که طی سالیان گذشته و با اجرای طرح‌های توسعه به 530،000 میلیارد ریال رسیده است و شرکت در سال جاری برنامه افزایش سرمایه 50.94 درصدی از محل سود انباشته (بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس از محل سود انباشته) در دست اجرا دارد تا شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی پیشرو در صنعت کشور و بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه هم‌چنان روند رو‌به‌رشد جهت اعتلای صنعت ادامه دهد.

از ابتدای حضور شرکت در بورس اوراق بهادار به‌منظور پیشبرد توسعه‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، افزایش سرمایه‌ها به شرح ذیل صورت پذیرفته است.

با انجام این افزایش سرمایه‌ها حجم تولیدات شرکت روند روبه‌رشدی داشته است. درواقع تصمیمات شرکت در خصوص جلوگیری از خروج منابع از شرکت، منجر به افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور و جلوگیری از خروج ارز به‌منظور واردات محصولات فولادی شده است.

شایان‌ذکر است در فرایند خصوصی‌سازی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به‌عنوان سهام‌دار دولتی فولاد مبارکه سهام خود را به‌تدریج واگذار کرد؛ به‌نحوی‌که از 100 درصد مالکیت سهام در سال 1385 هم‌اکنون صاحب تنها 17 درصد سهام شرکت است و سهام شرکت عمدتاً به سهام‌داران عدالت و بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و .... تعلق دارد. این امر نشان‌دهنده این است که بیشتر قشر متوسط و بازنشسته کشور از سودآوری فولاد بهره‌مند می‌شوند.

شرکت فولاد مبارکه از ابتدای ورود به بورس تا انتهای دوره مالی 1400، مبلغ 836،864 میلیارد ریال برای سهام‌داران سود ایجاد کرده و در تمامی سال‌های حضور در بازار سرمایه سود نقدی در مجامع تقسیم کرده است که نشان از ارزندگی سهام فولاد برای سهام‌داران دارد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها