مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری شهرداری اصفهان از برگزاری تور فناوری و بازدید از کارخانه تولیدی صفه وابسته به سازمان عمران خبر داد و گفت: تورهای فناوری از مؤثرترین برنامه‌ها در راستای توسعه فناوری محسوب می‌شود که اهدافی از جمله شناسایی توانمندی‌های فناورانه داخلی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۷۹

جام جم آنلاین اصفهان ؛ مرتضی نصوحی اظهار کرد: تور فناوری و بازدید از کارخانه تولیدی صفه وابسته به سازمان عمران شهرداری فردا یکشنبه چهاردهم اسفند ماه با مشارکت ارکان زیست‌بوم کارآفرینی و فناوری با هدف ایجاد انگیزه برای فناوران و نخبگان برای ورود به حوزه‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تورهای فناوری از مؤثرترین برنامه‌ها در راستای توسعه فناوری محسوب می‌شود که اهدافی همچون شناسایی توانمندی‌های فناورانه داخلی، بررسی زمینه‌های عرضه و تقاضای فناوری و تکمیل دانش فنی را دنبال می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این رویداد برای نخستین‌بار به منظور حذف خودروی تک‌سرنشین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌کنندگان باید از طریق اپلیکیشن هیرا ثبت‌نام کنند تا با تجمیع و هماهنگی افراد با مقصد و مسیر، مبدأ و مسیر یا تنها مسیر مشترک به محل کارخانه تولیدی صفه حرکت کنند.

وی گفت: استارت‌آپ هیرا، به عنوان استارت‌آپ حوزه کارپولینگ، پس از مطالعات تخصصی فراوان و بررسی مدل‌های اجرای هم‌پیمایی در سرتاسر جهان، اپلیکیشن هیرا را بر اساس تجارب و دانش جهانی و متناسب با نیازها و فرهنگ جامعه ایرانی طراحی کرده است و برای اجرای هم‌پیمایی در ایران تلاش می‌کند تا بتواند به‌رغم مصائب و مشکلاتی که برای استارت‌آپی در حوزه کارپولینگ و هم‌پیمایی می‌تواند وجود داشته باشد، این فرهنگ صحیح و شیوه بهینه از مدیریت سفر را در ایران اجرا کند.

نصوحی خاطرنشان کرد: کارپولینگ به‌معنای با هم پیمودن یا هم‌پیمایی از روش‌های نوین مدیریت سفر است تا با تجمیع و هماهنگی افراد با مقصد و مسیر، مبدأ و مسیر یا تنها مسیر مشترک، از استفاده انفرادی از خودروهای شخصی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: اجرای هم‌پیمایی نقش بسزایی در کنترل ترافیک و هزینه‌های حمل‌ونقل و حفظ سرمایه‌های اجتماعی خواهد داشت.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها