درپی پیام همدردی ادعایی سفیر انگلیس درباره مسمومیت برخی از دانش‌ آموزان کشورمان که با هدف بهره‌ برداری‌ های سیاسی و تداوم جنگ ترکیبی علیه ایران مطرح شد، کاردار سفارت کشورمان در لندن به پنهان‌کاری و دورویی دولت انگلیس با مردم این کشور درباره آمار تلفات سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، سید مهدی حسینی متین روز جمعه با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: بنا بر گزارش‌ها، تعداد زیادی از سربازان بریتانیایی از سال گذشته که جنگ اوکراین آغاز شد، به این کشور اعزام و کشته‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمارهای مختلفی از منابع روسی و بریتانیایی در این رابطه منتشر شده است افزود: اما هنوز این آمارها از سوی مقامات انگلیسی تائید نشده است.

کاردار سفارت کشورمان خاطر نشان کرد: فرض بر این است که مردم در انگلیس حق دارند در این رابطه آگاه باشند.

ماجرای مسمومیت مشکوک دانش‌ آموزان دختر ایرانی در برخی از مدارس کشورمان با واکنش‌های مداخله‌ جویانه‌ای از سوی مقامات غربی مواجه شده است.

سایمون شرکلیف سفیر انگلیس دیروز در توئیتی مدعی شد: به عنوانه یک پدر، ابراز همدردی می‌کنم با همه پدران و مادران ایرانی که نگران فرزندان خودشان در مدرسه هستند به خاطر مسمومیت های سریالی که تمامی ندارد.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش آموز در ایران طی اظهارات مداخله جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشورمان امروز در واکنش به مداخله‌جویی‌های مقامات غربی در توئیتر نوشت: واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌ آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است.

وی افزود: دستگاه‌های ذیربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان هم در این باره گفت: دشمن با جنگ ترکیبی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها