نام شهیدان در پایان‌نامه دانشجوی ایرانی باقی می‌ماند

دانشگاه سوئد عقب‌نشینی کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پافشاری وحید سعادت‌ طلب بر موضع بحق و منطق و عقلانیت در گفتار و رفتارش موجب شد دانشگاه سوئد از موضع ناحق خود عقب‌نشینی کند.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، اوایل هفته جاری بود که چالش پیش‌آمده برای وحید سعادت‌ طلب دانشجوی مقطع دکتری رشته شیمی مواد و محیط زیست دانشگاه استکهلم سوئد در فضای مجازی مطرح شد.

این دانشجوی مقطع دکتری، پایان نامه خود را به شهیدان حاج قاسم سلیمانی، مرتضی آوینی و مرتضی مطهری تقدیم کرده بود و دانشگاه سوئد به همین دلیل از برگزاری مراسم دفاع او جلوگیری می‌کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در تماسی تلفنی با وی از چندوچون این ماجرا مطلع شده است و ضمن ابراز حمایت از این اقدام وی، واکنش دانشگاه سوئد را نسبت به تاکید برای حذف نام شهیدان قاسم سلیمانی، مرتضی مطهری و مرتضی آوینی نوعی از رفتار نژادپرستانه دانست.

عبدالحسین کلانتری در این مورد گفت: ایرانیان، خصوصا دانشجویان و دانشگاهیان هرجای جهان که باشند، جزیی از وجود ما هستند و قطعا نسبت به آنها تعصب داریم و احساس وظیفه می کنیم. خصوصا نخبگان و فرهیختگانی که عناصر هویتی و میراث و ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی و ملی ایران عزیز را پاس می دارند و به آنها وفادارند.

وی افزود: زمانی که از موضوع مطلع شدم، شخصا پیگیری و با این دانشجوی عزیز گفت و گو کردم. صلابت، عقلانیت، درایت و شجاعت او درخور تحسین بود. خود را وامدار شهدا و مردم شریف ایران می‌دانست و بارها بر این موضع تاکید داشت، آنقدر بر این موضع خود با طیب خاطر و با صلابت و شجاعت اصرار می‌کرد که برای من غبطه برانگیز بود. او در عباراتی گفت: هر چه هست از رب العالمین هست. و خداوند رب بودنش را با هدایت کردنم در وسط تاریکی غرب برایم معنا کرد. انسان باید در دریای مواج زندگی با هدایت او موج سواری کند تا به ساحل دوست برسد.

کشورهایی که تحمل نام شهید سلیمانی را ندارند، ادعای آزادی بیان می‌کنند

کلانتری توضیح داد: با خانواده او در ایران هم تماس گرفتم. پدرشان در قید حیات نیستند، اما با مادر وی صحبت کردم و بابت تربیت چنین فرزندی تبریک گفتم و دیگر امورات مرتبط را پیگیری کردم. مادر شان هم شیرزنی است که مواضع او به مواضع پسرش نزدیک است. مادرش که خود خواهر شهید است، به پسرش که از ارزش‌های دینی و ملی خود دفاع می کند، افتخار می کند.

وی تاکید کرد: پافشاری وحید سعادت طلب بر موضع بحق خود و منطق و عقلانیتی که در گفتار و رفتارش وجود داشت، موجب شد که دانشگاه از موضع ناحق خود عقب نشینی کند و وی روز جمعه (۱۲ اسفند) از رساله دکتری اش دفاع خواهد کرد. 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها