در نشست هم‌اندیشی با عنوان «اقتصاد شهری و ضرورت افزایش مؤثر مشارکت بخش خصوصی» درباره تأثیر و ارتقای سرمایه‌گذاری در رونق و توسعه اقتصاد شهری با مشارکت مؤثر فعالان اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۷۱

جام جم آنلاین اصفهان ؛ نشست هم‌اندیشی با عنوان «اقتصاد شهری و ضرورت افزایش مؤثر مشارکت بخش خصوصی» با حضور چند تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ناگزیر برای حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار هستیم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این نشست با اشاره به مشکلات درآمدی شهرداری و کاهش حمایت مالی از سوی دولت در سال‌های اخیر اظهار کرد: هزینه‌های نگهداشت شهر روزانه در حال افزایش است و ما ناگزیر هستیم ضمن مدیریت و کاهش هزینه‌های جاری به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این مهم مشارکت شهروندان به‌ویژه فعالان اقتصادی به‌منظور پویایی و حفظ حیات اقتصادی شهر است.

مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های سال آینده اصفهان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست از مشارکت سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های سال آینده کلان‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده رقم مربوط به عوارض و تراکم ساختمانی به ۲۵ درصد کل بودجه کاهش یافته است، در حالی که این میزان زمانی ۸۰ درصد بوده است.

وی افزود: بررسی چنین موضوعی، حاکی از این است که مدیریت شهری در آینده باید برای مشارکت بخش خصوصی در امور شهری اهتمام جدی‌تر به خرج دهد و از منافع آن برای انجام پروژه‌های شهری استفاده کند، البته در این مسیر سختی‌ها و موانع وجود دارد که باید برطرف شود. در این راستا در شورای اسلامی شهر هرچه در توان داشته باشیم برای تحقق این موضوع به‌کار خواهیم گرفت.

جذب فعالان اقتصادی جهت مشارکت در پروژه‌های عمران شهری

مسعود حیدری، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه جذب فعالان اقتصادی جهت مشارکت در پروژه‌های عمران شهری در سال‌های اخیر اظهار کرد: زمان از عناصر اصلی و ارزشمند در فرایند سرمایه‌گذاری است که با طولانی‌شدن آن هزینه‌هایی بر شهر و سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند که با چابک‌سازی فرایندها می‌توان ضمن کاهش زمان در امور سرمایه‌گذاری، دلگرمی برای مشارکت‌کننده برای ادامه مسیر باشد.

وی با تاکید بر به‌روز و شناور شدن قوانین متناسب با شرایط زمانی و مکانی هر منطقه از شهر افزود: اصلاح بعضی از قوانین و رویه‌های شهر و شهرسازی می‌تواند انگیزه‌ای برای ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق کمترتوسعه‌یافته باشد، ضمن اینکه با این عمل نیازهای شهری آن منطقه نیز رفع می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان شفافیت در امور مشارکت و سرمایه‌گذاری را رمز موفقیت و پایداری یک قرارداد مشارکتی در انجام پروژه‌های مشارکتی دانست و تصریح کرد: اگر تمام وقت و هزینه‌ای که برای رفع مسائل حقوقی یک پروژه مشارکتی صرف می‌کنیم را به شفاف بودن کل فرایند سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم، مانع بسیاری از مسائلی خواهیم شد که منجر به قفل شدن پروژه‌های مشارکتی شهر می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: آنچه که تأثیر و نقش بسزایی در شکوفایی و رونق اقتصادی شهرمان دارد و ضرورت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، مشارکت بین نهادی است.

وی خاطرنشان کرد: همدلی، همکاری و هم‌افزایی نهادهای دولتی و خصوصی به‌ویژه حمایت نمایندگان شهر در مجلس شورای اسلامی برای اجرای کلان‌پروژه‌های عمران شهری، منتج به تشکیل پنجره واحدی خواهد شد که رشد و تعالی شهر زیبای اصفهان و تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را به دنبال خواهد داشت و اثرگذارترین بخش این همیاری در جذب سرمایه‌گذاران و افزایش ضریب ماندگاری آنان برای سرمایه‌گذاری‌های آینده در شهر اصفهان است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سازمان با ارگان‌های دولتی، خصوصی و صنعتی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری از قبیل حمل‌ونقل، محیط زیست، فرهنگی، تفریحی و نشاط اجتماعی و گردشگری آماده همکاری و مشارکت است.

حیدری با اشاره به جذب سرمایه با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های سرمایه‌گذاران خارجی افزود: با تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری و ارائه فرصت‌های و ظرفیت‌های شهر اصفهان در رویدادهای بین‌المللی از جمله هفته‌های فرهنگی در شهرهای خواهر خوانده اصفهان بهره‌برداری لازم را جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه‌گذاری در جهان‌شهر اصفهان به دست خواهیم آورد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها