کد خبر: ۱۳۹۹۶۳۰
نویسنده ​​​​​​​ابراهیم اصغری | تهیه‌کننده

سال‌هاست اکران نوروزی به‌دلیل استقبال بیشتر مخاطب در تعطیلات، زمان مطلوب صاحبان آثار برای اکران بوده اما برنامه‌ریزی‌ای که تا به امروز درباره اکران فیلم «شماره۱۰» داشتیم، اکران عید فطر است. چون تا اکران نوروز زمان زیادی باقی نمانده و از آنجا که مقدمات اکران زمانبر است، قادر به فراهم آوردن این مقدمات نیستیم.

از سوی دیگر در نوروز عمدتا فیلم‌های شاد، خانوادگی و کودک با استقبال مردم مواجه می‌شوند و فیلم‌های ژانرهای دیگر معمولا در جدول اکران قرار نمی‌گیرند، چون اگر اکران شوند هم مخاطب ندارند؛ ضمن این‌که امسال عید نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان شده و این تردید وجود دارد که شاید اکران نوروز رونق چندانی نداشته باشد. البته احتمالا امسال طرح افطار تا سحر در سینماها پیاده می‌شود که بر‌اساس این طرح سینماها می‌توانند فیلم‌های روی پرده را بعد از ساعت ۲۴ هم نمایش دهند. این طرح که از چند سال پیش در ماه مبارک رمضان در برنامه سینماها گنجانده شد، توانست وقت استراحت مخاطب پس از عبادت روزانه را پر‌کند و از طرفی به رونق سینما کمک کند. حالا شاید امسال هم پیاده‌سازی این طرح بتواند کمکی به رونق گیشه فیلم‌های نوروزی کند. در هر حال فعلا مشغول انجام رایزنی‌هایی هستیم که «شماره‌۱۰» را در شرایط بهتری اکران کنیم که مخاطب خود را جذب کند. به‌دلیل همه‌گیری کرونا و ناآرامی‌های اخیر، چند سالی است که سینما از رونق افتاده و مخاطب تمایلی برای فیلم دیدن به شکل دسته‌جمعی ندارد اما ما برای این‌که بتوانیم مخاطب را برای دیدن فیلم شماره۱۰ ترغیب به سینما آمدن کنیم، تمهیداتی در‌نظر داریم. در فکر هستیم که تبلیغات محیطی و تلویزیونی خوبی برای فیلم‌مان داشته باشیم و در سالن‌های بیشتری آن را به اکران درآوریم.
شماره۱۰ پتانسیل این را دارد که هم نسل جدید را جذب کند هم نسلی که خودشان از نزدیک دوران دفاع‌مقدس را درک کردند. برای اطلاع مردم از اکران این فیلم در سینما، تلویزیون به‌عنوان رسانه‌ ملی و فراگیر نقش موثری دارد و برای برون‌رفت از کسادی گیشه سینما، اولین گزینه مفید تلاش و همراهی تلویزیون است.
شماره ۱۰ با ۱۰ نامزدی در جشنواره توانست در چهار رشته بهترین نقش اول مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند. مهم‌تر این‌که اکثر منتقدان و مردم نظر مثبتی روی فیلم داشتند. البته از نظر من در جشنواره فجر عده معدودی از منتقدان منصفانه درباره فیلم‌ها صحبت نکردند. حالا شاید به‌دلیل مسائل حاشیه‌ای بود یا به این دلیل که بعضی از آنها جوان بودند و درکی از دفاع ‌مقدس نداشتند. به‌هر حال آنچه من در جشنواره فجر دیدم این بود که عده کمی از منتقدان به انگیزه‌های مختلف برای بیشتر مطرح شدن بعضی از فیلم‌ها بعضی دیگر از فیلم‌ها را اصلاحا تخریب می‌کنند! در مجموع نقد زیادی به فیلم ما وارد نشد و فعلا برنامه‌ای برای تدوین مجدد فیلم برای اکران عمومی‌نداریم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها