رقابت در صدر داغ‌تر می‌شود

رویای پنجمین برد در ساحل خزر

این دیدار بوی همان سوپرجام آبان ماه را می‌دهد، بوی نزدیک‌تر شدن به سپاهان و یا شاید هم سبقت گرفتن. همه چیز از این دیدار برمی‌آید. می‌تواند استقلال را خوشبخت‌تر کند، شاید هم در راستای معکوس عمل کند و باعث شود ساپینتو و شاگردانش کار را در هفته‌های پیش رو سخت‌تر ببینند.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۲۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

دیدار نساجی و استقلال چندجانبه است و پیش‌بینی درباره‌اش خیلی زیاد است، زیاد و هیجان‌انگیز. اما استقلالی‌ها باید خاطرات خوش آبان ماه را پشت سر بگذارند صرفا به دیداری فکر کنند که سه امتیاز آن بسیار حیاتی و ضروری است و کوچک ترین اغماض در کسب آن شاید عواقبی سخت به همراه داشته باشد.

بالا و پایین‌های نساجی

اول باید ببینیم و بدانیم که در دو تیم چه خبر است. اول سراغ نساجی می‌رویم که ظاهرا و قطعا وضعیت مناسبی ندارد. تیمی که گمان می‌رفت یک مربی خوشفکر و با‌آتیه به نام حمید مطهری دارد ناگهان در خود فرو رفت و شش هفته متوالی نبرد تا مطهری برای ورود شوک به تیمش کنار بکشد اما او را به هر شکل برگرداندند تا اینبار شوک از نوع دیگری به نساجی‌ها وارد شود. نتیجه‌اش هم برد مقابل آلومینیوم اراک در جام‌حذفی بود. حالا نساجی است و یک حریف باانگیزه به نام استقلال. استقلالی که بعد از چهار برد پیاپی اینبار به دنبال پنجمین برد است.

استقلال در تعقیب ۵

چهار برد پیاپی استقلال را جز مدعیان درجه یک قهرمانی قرار داده است، البته باید ببینیم ساپینتوی محروم و شاگردانش اینبار مقابل نساجی چه خواهند کرد. قائمشهر جایی نیست که بتوان در آن به راحتی برد به دست آورد، به خصوص این‌که نساجی بعد از برد روحیه‌بخش در جام‌حذفی می‌خواهد روی دور خوب خودش باشد. استقلال اگر بتواند نساجی را ببرد این تیم را ممکن است به رده‌های پایین‌تر از دهمی بفرستد. هر چند ساپینتو محروم است اما حالا آبی‌ها خوب به نظر می‌رسد و حسابی پرانگیزه و بانشاط هستند. در هفته‌های اخیر هم بهترین آمار گلزنی را از خود به جای گذاشته‌اند و می‌خواهند به همین روند ادامه بدهند. اگر نساجی را ببرند به پنجمین برد متوالی خود مقابل تیم‌های شمالی در جوار دریای خزر دست پیدا می‌کنند.

تقابل های این فصل: دیدار امروز استقلال با نساجی قائمشهر در واقع سومین تقابل دو تیم در فصل اخیر است. در دیدار رفت آبی‌ها ۳ بر یک حریف را شکست دادند. دیدار سوپرجام هم با برتری یک بر صفر آبی‌ها همراه بود. اگر استقلال بتواند حریف خودش را شکست بدهد در زمینه برتری مقابل این تیم هت‌تریک کرده است.

نکته یک: نساجی هرگز موفق به شکست استقلال در لیگ‌برتر نشده است.

نکته دو: نساجی با ۲۶ گل خورده دومین خط دفاع بد لیگ را در اختیار دارد.

نکته سه: استقلال در چهار هفته اخیر ۱۲ گل به حریفان زده است.

نکته چهار: نساجی شش هفته متوالی است که گل می‌خورد و کلین‌شیت نکرده است.

توفان سپاهان به اراک رسید

درست که سپاهان در جام‌حذفی به پرسپولیس باخت اما به نظر نمی‌رسد ذره‌ای از لیگ‌برتر کوتاه بیاید، حتی اگر این روزها شایعه درباره مربی پرتغالی این تیم مورایس زیاد باشد، شایعاتی درباره حضور او روی نیمکت تیم‌ملی. همین موضوع به تنهایی می‌تواند تا حد زیادی بر هم زننده تمرکز زردپوشان اصفهانی باشد. سپاهان تا الان طوفانی در لیگ‌برتر پیش رفته و هفت برد متوالی دارد. الان هم که با ۴۲ امتیاز در صدر قرار دارند. تیمی که زیبا بازی می‌کند و هجومی است چیزی جز تداوم صدرنشینی ندارد. آنها امروز مقابل آلومینیوم اراک قرار می‌گیرند، تیمی که از سرسخت‌ترین تیم‌های لیگ‌برتری به شمار می‌رود. این تیم حالا باید مقابل سپاهانی قرار بگیرد که با ۳۱ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه بدون گل به پایان رسید و در این دیدار فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو به دلیل محرومیت غایب هستند.

چهره ویژه

مهدی قائدی مورد توجه‌ترین بازیکن این روزهای استقلال است، بازیکنی که برخی از لحظات با تکنیک منحصر به خود هواداران را به وجد می‌آورد و برای همه آنها دلبری می‌کند. او در هفته‌های اخیر هم گلزنی کرده است و نشان داده که در حال تبدیل شدن به ستاره شماره یک لیگ‌برتر است. او در دیدار با نساجی می‌تواند جنبه‌های مختلف ستاره بودن خود را نشان بدهد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها