مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم تعیین تکلیف تعارضات حقوقی بنیاد شهید در شهرستان اسلامشهر که موجب سردرگمی و گلایه مردم شده، تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۳۹

در این دیدار که با حضور مدیران عامل سازمان اموال و املاک کوثر و سازمان اقتصادی کوثر برگزار می‌شد، شریفیان با اشاره به مشکلاتی که برای ۴۰۰ خانواده شهرک قدس چهاردانگه و روستای قاسم‌آباد و نظام آباد به وجود آمده گفت: «متأسفانه طی چند دهه اخیر به دلیل برخی قصورات در تحویل اراضی به مردم منطقه و دستو عدم صدور اسناد مالکیت به آنان، تعارضات حقوقی بین مردم و بنیاد شهید به وجود آمده که منجر به صدور احکام قضایی علیه مردم منطقه شده است».

وی افزود: «با رویکرد دولت مردمی استفاده از راهکارهای قانونی برای حل و فصل این تعارضات باید در دستور کار قرار بگیرد تا موجب افزایش رضایت‌مندی عمومی و جلب سرمایه اجتماعی نظام گردد».

در ادامه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی املاک متعلق به مجموعه بنیاد شهید در کشور، گفت: «رویکردی که ما در مواجه با پرونده‌های قضایی مثل پرونده شهرک قدس چهاردانگه اتخاذ کرده‌ایم تعامل حداکثری با مردم است و به‌همین منظور آيين‌نامه مشخصی را برای حل و فصل پرونده‌های این چنینی تدوین کرده‌ایم و به فراخور اقتضائات با مردم توافق انجام می‌دهیم».

در پایان نیز مقرر شد با تشکیل کارگروه ویژه در فرمانداری شهرستان اسلامشهر و با دعوت از مدیر عامل سازمان اموال و املاک کوثر و معتمدان شهرک قدس و بخشدار چهاردانگه نسبت به تسهیل در انجام توافقات لازم، اقدام صورت پذیرد.

گفتنی است در اوایل دهه شصت چند ۱۰ هکتار از اراضی شهرک قدس بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر توسط کمیته انقلاب اسلامی به مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان واگذار شده بود که پس از ایراد حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نحوه واگذاری‌ها نهایتاً دادگاه اقدام به صدور احکام قضایی به نفع بنیاد شهید کرد که باعث انتقاد و گلایه مردم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها