دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه

انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق ارز و سوخت در کرمانشاه

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهارکرد: با اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه استان طی چندماه گذشته یک شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی وسوخت کشور شناسایی و مورد رصد قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۱۵

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز و سوخت در استان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبرداد.

وی در این رابطه توضیح داد: این شبکه سازمان یافته در شهرستان های مرزی استان اقدام به قاچاق سوخت یارانه ای کشور به میزان چندین میلیون لیتر کرده و از مرزهای رسمی استان آن را به عراق قاچاق می کرد.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای اصلی این شبکه اقدام به خرید و فروش، دلالی و قاچاق همزمان ارز و سوخت در استان خصوصا در شهرستان های مرزی استان می کرد، پس از شناسایی و رصد سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند.

دادستان کرمانشاه با اشاره به اقدامات این شبکه سازمان یافته برای اخلال در نظام ارزی کشور، افزود: اعضای این شبکه طی چهار سال گذشته به صورت مستمر بیش از میلیارد ها تومان انواع ارز اعم از دلار و دینار را در استان خریداری کرده و به صورت غیرقانونی وارد شبکه دلالی ارز و سوخت می کردند که این اقدام آنها باعث ایجاد نوسان در قیمت ارز و عدم ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور می شد.

وی اضافه کرد: این شبکه سازمان یافته در بازارچه های مرزی استان ارز حاصل از صادرات و نیز ارز حاصل از قاچاق سوخت را به صورت هدفمند جمع آوری کرده و طی یک اقدام پیچیده و غیرقانونی از چرخه ارز کشور خارج و به کشورهای همسایه قاچاق می کردند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین این شبکه سازمان یافته در طول فعالیت خود مقادیری ایران چک را از سطح شهرستان های استان و بانک ها جمع آوری کرده و به صورت هدفمند به جهت اخلال در نظام اقتصادی از کشور خارج می کرد.

وی با بیان اینکه مقادیر زیادی انواع ارز از این شبکه کشف و ضبط شده است، گفت: در همین راستا تعداد پنج نفر از سرشبکه های اصلی این شبکه سازمان یافته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

کرمی در پایان بااشاره به نوسانات ارزی این روزها در کشور، اعلام کرد: به کسانی که در استان در تلاشند در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کنند، هشدار می دهیم که برخورد دستگاه قضایی با آنها بسیار عبرت آموز و سخت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها