نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی که یکی از برنامه‌های هفته فرهنگی اسلامشهر است، با هدف آشنایی مردم با فرهنگ، صنایع دستی، آواها و نواها و بازی‌های بومی و محلی اقوام مختلف ایران عزیز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۱۲

حمید کریمی دبیر جشنواره اقوام و ملل در شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه نمایندگانی از ۳۰ استان کشور در این جشنواره حضور دارند افزود: «همه روزه هنرمندانی از اقوام مختلف به اجرای زنده موسیقی و آواها و نواهای محلی می‌پردازند».

کریمی ادامه داد: «برپایی سیاه چادر عشایر بختیاری، پخت نان محلی، برگزاری جشنواره‌های آشپزی، برگزاری جشن و بازی‌های بومی و محلی، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و تئاتر و نقالی از دیگر بخش‌های این جشنواره است».

وی با بیان اینکه ۲۰ غرفه از این نمایشگاه نیز به عرضه صنایع دستی و محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان اختصاص یافته ادامه داد: «برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا در غرفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان شهرستان نیز امکان حضور و عرضه آثار هنری خود را داشته باشند. در غرفه اداره ورزش و جوانان نیز روزانه یکی از هیئت‌های ورزشی به تدریج حضور می‌یابند و به اجرای برنامه خواهند پرداخت».

رئیس اداره میراث فرهنگی جنوب غرب استان تهران خاطر نشان کرد: «برپایی میز خدمت ادارات، ایستگاه سلامت و ارائه مشاوره روانشناسی نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره محسوب می‌شوند».

لازم به ذکر است این جشنواره که تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد داشت به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اسلامشهر و فرمانداری شهرستان اسلامشهر و با مشارکت میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر، سازمان سیما و منظر شهری، ادارات صمت، سازمان حمل و نقل و اداره ارشاد و اتاق اصناف دایر شده و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲ در خیابان صیاد شیرازی، روبروی فرمانداری اسلامشهر در این جشنواره حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها