سرپرست اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان شوش:

ایجاد انگیزه و تشویق به پرورش اسب

 سرپرست اداره‌ی ورزش و جوانان شوش در سی و سومین جشنواره‌ی زیبایی اسب اصیل عرب گفت که یکی از اهداف ما افزایش انگیزه برای فعالیت در حوزه‌ی پرورش اسب است.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۷۳

 

به گزارش جام جم آنلاین، مجید دهگان، سرپرست اداره‌ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در گفت وگو با جام جم آنلاین گفت: یکی از اهدافمان برای برگزاریِ سی و سومین جشنواره‌ی زیباییِ اسب اصیل عرب این است که پرورش دهندگان اسب را تشویق به این کار کنیم.

دهگان افزود: منطقه‌ی ما قطبِ اسبِ زیبای عرب است. تعداد شرکت کنندگان نزدیک به ۲۱۰ اسب بود که از سایر استان ها حضور پیدا کردند.

وی توضیح داد: بخش چشمگیری از اسب‌های شرکت کننده از خوزستان بودند.

دهگان گفت: شوش تا کنون چهار بار میزبانِ این رقابت‌ها شده که آخرین بار چهار سال پیش در شوش برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: پرورش اسب یک صنعت بزرگ و درامدزا است و باید پرورش دهندگان این حوزه را تشویق و برای آنها ایجاد انگیزه کنیم.

وی گفت: از پیامدهای این جشنواره این است که اسب‌هایی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند هم دیده می‌شوند و قیمت می‌گیرند و برای تولید نیز از آنها استفاده می‌شود.


دهگان یاداور شد: از فرماندار و همه اداراتی که کمک کردند تا این رویداد بزرگ کشوری را برگزار کنیم نیز تشکر می کنم.

به گزارش جام جم آنلاین، در این رقابت سه داورِ بین المللی از کشورهای قطر، عمان و لیبی به همراه دو داور ایرانی، مسابقات را داوری کردند.

گفتنی است، در بخش جنبی این جشنواره، از مرحومان سعدون آل‌کثیر و حاج ملا عزیز هلاکو (آل کثیر) بعنوان پیشکسوتان پرورش دهنده‌ی اسب تجلیل و تندیس‌هایی به رسم یادبود به خانواده‌ی آنها تقدیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها