شیشه‌فروش تاکید کرد:

لزوم توجه به افزایش ایمنی بازارهای اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمام واحدهای تجاری سطح استان نه‌تنها باید بیمه حوادث و آتش‌سوزی باشند، بلکه باید برای استقرار تجهیزات اطفای حریق و دریافت استعلام از آتش‌نشانی با هدف ایمن بودن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۵۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به وقوع دو مورد حریق در شهر اصفهان طی دو روز گذشته، اظهار کرد: آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ عباسی اصفهان یکی از حوادث اخیر به‌شمار می‌آید که این حادثه در طبقه زیرزمین این مجموعه تجاری به‌وقوع پیوست و باعث آسیب دیدن بیش از ۲۷ واحد تجاری شد.

وی افزود: در آتش‌سوزی پاساژ آزادی، ۲۵ نفر مجروح شدند که از این تعداد، ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جلسه مدیریت بحران تشکیل و مقرر شد که اتاق اصناف به‌طور ویژه برای اطلاع‌رسانی مبنی بر رعایت اصول ایمنی و همچنین استقرار تجهیزات اطفای حریق به تمام صنوف و واحدهای تجاری اقدام کند.

وی ادامه داد: رفع نقاط پرحادثه و نواقصی که شناسایی شده در اسرع وقت از دیگر مباحثی بود که بر آن تاکید شد. همچنین مقرر شد سازمان آتش‌نشانی با همکاری بخش‌های دیگر و شهرداری بازدید ویژه‌ای از تمام اماکن و مجتمع‌های تجاری‌ای که در بازار اصفهان قرار دارند داشته باشد و تدابیر لازم ازجمله اطلاع‌رسانی برای رفع خطر اندیشیده شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: تمام واحدهای تجاری سطح استان نه‌تنها باید بیمه حوادث و آتش‌سوزی باشند، بلکه نیاز است برای استقرار تجهیزات اطفای حریق و دریافت استعلام از آتش‌نشانی با هدف ایمن بودن اقدام کنند.

وی گفت: به تمام واحدهای تجاری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی ابلاغ شده است که باید استانداردهای لازم را در آسانسورها رعایت و برای دریافت گواهی‌های یک‌ساله آسانسور از اداره استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: حادثه دیگر آتش‌سوزی در مجتمع سپهر بود. ساختمانی در طبقه هفتم این مجتمع دچار حریق شده بود و آتش‌نشانان با حضور در صحنه و استفاده از نردبان بلندمرتبه آتش را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه چهار نفر مجروح شدند، تصریح کرد: پس از بررسی زوایای حادثه مقرر شد در اسرع وقت الزامات ایمنی ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی دوباره به مالکان ابلاغ شود و در راستای رفع نواقص این ساختمان‌ها اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها