مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از تکمیل ساماندهی سیما و منظر شهری و احیای هویت تاریخی در مسیر تاریخی و گردشگری میدان امام (ره) و محوطه پیرامون این میدان با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال هزینه، تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۵۴

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمدباقر کلاهدوزان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر در دوره ششم، اهتمام بر رفع نازیبایی‌هایی حریم میدان امام (ره) و پیرامون آن بوده است، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم تاریخی و گردشگری منتهی به میدان امام (ره)، گذر پشت مسجد امام (ره) است، چراکه گردشگران بیشتر مایل هستند تا از معماری بدنه پشت میدان نیز دیدن کنند، اما این بافت بسیار فرسوده است و از لحاظ بصری هیچ تناسبی با معماری باشکوه میدان امام (ره) ندارد.

وی افزود: به دلیل فرسوده شدن بناهای این گذر و منظره نازیبای حاصل از فروریختن دیوارهای بافت تاریخی اطراف، برخی شهروندان از گلایه‌مند هستند و خواستار نوسازی و ساماندهی نازیبایی‌های این گذر تاریخی به سبک قدیم شدند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری این منطقه، ساماندهی سیما و منظر این محور را در دستور کار خود قرار داد و بعضی دیواره‌های پشتی منتهی به میدان و بناهای آن، لایه‌های داخلی محوطه میدان امام (ره) و گذر پشتی مسجد امام (ره) را مرمت کرد.

وی با اشاره به همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با شهرداری منطقه سه گفت: هدف از این عملیات‌، رفع پوشش نامناسب و نازیبای نقاط فرسوده و فروریخته، اصلاح ناهمگونی بافت فرسوده، بازسازی و دیوارکشی لایه دوم و سنگ‌فرش پیاده‌راه‌ها بوده است.

کلاهدوزان افزود: این مجموعه عملیات پیرایش بافت فرسوده اطراف میدان امام (ره) با اختصاص مبلغی حدود ۳۰ میلیارد ریال، تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه نقشه احیای بافت تاریخی اصفهان آماده شده است و بر این اساس سال آینده، احیای گذر تاریخی هارونیه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این محور خط اتصال دولتخانه صفوی به سلجوقی بوده است و میدان امام علی (ع) را به میدان امام (ره) متصل می‌کند که با اجرای این طرح محور هارونیه به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری اصفهان تبدیل خواهد شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها