رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده برف و باران در برخی استان‌ها، وزش باد ، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش دما بین ۶ تا۱۰ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۶۴

به گزارش جام جم آنلاین ، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: پنجشنبه(۴ اسفند) در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران و برف و در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:جمعه (۵ اسفند) در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش باران و برف و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: شنبه (۶ اسفند) در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه (۷ اسفند) در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان، جمعه در نیمه‌شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه در شمال شرق کشور دما افزایش می‌یابد.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا صبح فردا تنگه هرمز، دریای عمان و نیمه‌شرقی خلیج فارس و از بعد از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ اسفند ) صاف، از بعد از ظهر وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری. همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۳ اسفند) و فردا( ۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها