اردوغان: ظرف یک سال خانه می‌سازیم

قربانیان زلزله ترکیه از مرز ۴۲ هزار نفر گذشت

رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌ زده در استان «عثمانیه» در جنوب این کشور، متعهد به بازسازی روستاها و مراکز شهرهای آسیب دیده ظرف یک سال شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این باره اظهار داشت: تمام نیروهای امنیتی کشور، ماموران پلیس، نیروهای ژاندارمری و سربازان از نخستین روز وقوع زلزله در ۱۱ استان مشغول فعالیت هستند.

اردوغان گفت: هدف ما این است که روستاهای تخریب شده را نیز در مناطق زلزله‌ زده مانند مراکز شهرها طی یک سال آینده بازسازی کنیم.

وی افزود: ظرف یک سال در مناطق زلزله‌ زده خانه ساخته و شهروندان را اسکان خواهیم داد.

اردوغان ادامه داد : ۷۰ هزار خانه روستایی در استان‌های زلزله‌زده را از نو ساخته و به صاحبان آن تحویل خواهیم داد.

در همین حال، مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اعلام جدیدترین آمار جانباختگان زلزله این کشور اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله با کانون قهرمان‌ ماراش به ۴۲ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ برابر با ۶ فوریه ۲۰۲۳ جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۷ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و مجلس ترکیه نیز به پیشنهاد دولت این کشور، وضعیت فوق‌العاده سه ماهه‌ای را در ۱۱ استان زلزله زده به تصویب رساند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها