یک منبع آگاه امنیتی گفت: به دنبال دستگیری عوامل شهادت مولوی ریگی و حجت‌الاسلام شهرکی، پروژه ترور سریالی چهره‌های شاخص شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ناکام ماند.
کد خبر: ۱۳۹۸۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع آگاه امنیتی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کلیدواژه‌های پرتکرار چند ماه اخیر دو قطبی سازی بین شیعه و سنی و فارس و بلوچ بوده و قرار بود این انگارهای منفی به سمت شرطی سازی و لشکرکشی و صفبندی در میدان پیش برود، سالهاست دشمنان تلاش می‌کنند با تحریک گسل‌های قومی و مذهبی بین مردم اختلاف و جدایی بیندازند ولی موفق نشده‌اند.

وی ادامه داد: به دنبال دستگیری عوامل ترور شهید مولوی ریگی و شهید شهرکی پروژه ترور سریالی چهره‌های شاخص شیعه و سنی ناکام ماند، اگر چه که دشمن همچنان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردمان سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد سران طوایف، بزرگان و ریش‌سفیدان ضمن حفظ و ارتقا بصیرت و هوشیاری خود مردم را نیز آگاه سازند.

این منبع آگاه امنیتی می‌گوید: مسائل سیستان و بلوچستان از جمله مسائل ناموسی در دستور کار سرویس‌های جاسوسی و محاسبات دشمن قرار دارد و این کلیدواژه میتواند استان را به چالش بکشاند که لازم است جامعه را نسبت به این توطئه دشمن نیز آگاه کنیم.

وی ادامه داد: البته به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان بازهم دچار خطای محاسباتی شدند و راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به آنان بوده است، هر زمان که مردم مسؤولانه در صحنه آمده اند ما با هزینه کمتری توانسته‌ایم از گردنه‌های سخت عبور کنیم، اما دشمنی دشمنان با ما یک دشمنی تاریخی و تمدنی است و تلاش میکنند با انگاره سازی منفی، اعتماد به مسؤولان و امید به آینده را از شهروندان گرفته و مولفه‌های قدرت را مهندسی معکوس کنند.

ترور سریالی چهره‌های شاخص شیعه و سنی ناکام ماند

ماجرای ترورهای هدفمند در سیستان و بلوچستان

این منبع آگاه بیان کرد: یکی از شاخصترین مصادیق دو قطبی در استان ترورهای میدانی بود، بنا بود ترورها هدفمند باشد، اول شیخ سجاد شهرکی را به عنوان روحانی شیعه ترور کردند، و بعد از آن مولوی ریگی را به عنوان یکی از چهره های اهل سنت ترور کردند، اگرچه این تیم‌های ترور با هم ارتباطی نداشتند اما در یک لایه بالاتر، از اتاق فکر سرویسی دستور میگرفتند تا این دوقطبی شکل بگیرد و اینگونه القا شود که ترور مولوی ریگی در ازای ترور شهید شهید شهرکی است.

وی تاکید کرد: در چند ماه اخیر به طوری عمل شد که با صبوری و هوشمندی بحران مدیریت شود و از کشته سازی پیشگیری شود، موضوع جمعه زاهدان هم در دست پیگیری است که توسط مسؤولان دستگاه قضایی گزارش مشروح اطلاع رسانی می شود.

این مسؤول ادامه داد: این فتنه همچنان در دستور کار سرویس‌های جاسوسی قرار دارد، بنا نیست از مسائل سیستان و بلوچستان به راحتی عبور کنند اگر چه ما از این گردنه سخت عبور کردیم اما باید بزرگان و سران طوایف در حوزه جهاد تبیین و هم مسؤولان در حوزه جهاد خدمت تلاش کنند تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

ترور سریالی چهره‌های شاخص شیعه و سنی ناکام ماند

عفو عمومی بهمن ماه شامل 1800 نفر در سیستان و بلوچستان شد

وی یادآور شد: تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب در اعزام یک هیئت به سیستان و بلوچستان، برکات ویژه‌ای داشت، از جمله اینکه بخش اعظمی از هیجانات را مدیریت کرد و در حال حاضر نیز عفو عمومی اعلام شده توسط معظم له 1800 نفر را در این استان مشمول شد و 900 نفر نیز شامل تخفیف مجازات شدند.

وی گفت: مردمان غیور شیعه و سنی همچنان پای کار نظام هستند و باید این نگاه انقلابی و دلسوزانه را پر رنگ کنیم و با عزت و خوشنامی از این فتنه هم عبور کنیم.

این منبع آگاه امنیتی تاکید: بعضا افرادی اقداماتی را انجام می‌دهند که دشمن شادکن است، اینکه، منافقان، سلطنت‌طلبان و گروه‌های معاند از ما حمایت و تعریف و تمجید کنند جای افتخار ندارد حتما باید توجه کنیم دشمن دارد کجا را می زند و از چه کسی تعریف می‌کند، این خود مصداق روشن و مبینی است برای اینکه بتوانیم همچنان با افتخار و اقتدار در جبهه حق بمانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها