علت اصلی ایران‌ هراسی حمایت صریح و بی‌ملاحظه جمهوری اسلامی از فلسطین است
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان، سفیران کشورهای اسلامی و شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن:

علت اصلی ایران‌ هراسی حمایت صریح و بی‌ملاحظه جمهوری اسلامی از فلسطین است

کد خبر: ۱۳۹۸۶۲۷
نویسنده ​​​​​​​سیدرضا صدرالحسینی

با نگاهی به رخدادهای اخیر سرزمین‌های اشغالی و تحرکات این رژیم، یک نکته بسیار قابل توجه است که همه تحلیلگران و ناظران سیاسی-امنیتی به آن اشاره دارند و آن افزایش اقدامات موثری است که در سرزمین‌های اشغالی علیه غاصبان این سرزمین به‌وجود آمده است.

درواقع طبق آمار ارائه شده از جانب جریان‌های متعدد مقاومت، روزانه بین دو تا ۱۰عملیات علیه مراکز، منابع، زیرساخت‌ها و نیروهای غاصب صهیونیستی در نقاط مختلف انجام می‌شود و باید به این حملات، تظاهرات چند ده هزار نفری را که هر هفته علیه دولت نتانیاهو برگزار می‌شود، اضافه کرد. بر این اساس باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد که مقابل افزایش شکنندگی دولت افراطی و همچنین اقرار تعدادی از مقامات ارشد سابق و فعلی رژیم که احتمالا اسرائیل، هشتاد سالگی خود را نخواهد دید این‌گونه تصور می‌شود که رژیم‌صهیونیستی برای نجات از سقوط، هر اقدامی را در حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی انجام می‌دهد. بر اساس این استدلال می‌توان گفت سفرهای نتانیاهو به آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی، دیدار مقامات رژیم‌صهیونیستی و مقامات اوکراین، احتمال سفر پمپئو به سرزمین‌های اشغالی و گفت‌وگو با مقامات ارشد این رژیم و افزایش تحرکات نظامی رژیم‌صهیونیستی در سوریه، همگی نشان‌دهنده شرایط بن‌بست‌گونه‌ای است که این رژیم در آن غوطه می‌خورد. درواقع عملیات نظامی شنبه‌شب و حمله صهیونیست‌ها به مناطقی در سوریه که به شهادت و مجروحیت تعدادی از افراد غیرنظامی منجر شد در کنار تبلیغات گسترده‌ای که همچون گذشته از سوی این رژیم علیه مقاومت و جمهوری اسلامی انجام می‌شود، در درون خود این پیام را دارد که صهیونیست‌ها برای نجات خود از گرداب ایجاد شده در چهار حوزه سیاسی، نظامی، اجتماعی و امنیتی در حال انجام اقداماتی هستند که از این مرحله عبور کنند تا دولت افراطی بتواند به حداقل قول‌هایی که در حوزه اجتماعی و اقتصادی به مردم سرزمین‌های اشغالی داده است، عمل کند. وضعیت داخلی رژیم به گونه‌ای است که احتمال هرگونه اقدامی برای افزایش عمر دولت فعلی و به تبع آن، اصل رژیم‌صهیونیستی متصور خواهد بود.
باید به این نکته توجه داشته باشیم در طول پنج سال گذشته که نظام سیاسی سوریه توانسته است بر تروریسم غلبه و امنیت را در نقاط مختلف این کشور برقرار کند، میزان اقدامات مستقیم رژیم‌صهیونیستی علیه این کشور نیز که با ادعای حمله به مواضع مقاومت و جمهوری اسلامی انجام می‌شود، افزایش یافته است. در حقیقت باید گفت اقدامات حمایتی رژیم‌صهیونیستی از جریان‌های تروریستی که پیش از این انجام می‌شد، اکنون به عملیات‌های نظامی مستقیم از سوی این رژیم تبدیل شده و البته صهیونیست‌ها همواره ادعا می‌کنند این حملات نظامی علیه مواضع مقاومت و جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. اگرچه صهیونیست‌ها تلاش دارند با برجسته کردن و بزرگنمایی رسانه‌ای این اقدامات، خود را پیروز تحولات جلوه دهند اما آنچه واقعیت دارد این‌که توانمندی پدافندی سوریه در این سال‌ها رشد چشمگیری داشته و این کشور در حملات اخیر توانسته بخشی از تهاجم نیروهای اسرائیلی را دفع کند. بر اساس آمارهای خودساخته رژیم‌صهیونیستی که معمولا بعد از هر عملیات منتشر می‌شود تا امروز نباید هیچ پایگاه و مقر مقاومت در سوریه سالم مانده باشد. اما حضور مقاومت در سوریه و به‌ویژه کمک مقاومت در زلزله اخیر، همه دروغ‌های رژیم‌صهیونیستی را برملا کرده و نشان می‌دهد بیشتر این اقدامات برای خوراک رسانه‌های صهیونیستی و اقناع افکار عمومی مهاجرانی است که امروز قصد خروج از سرزمین‌های اشغالی به مناطق امن دیگر را دارند.

در نتیجه می‌توان چنین استدلال کرد که تحرکات نظامی اخیر رژیم‌صهیونیستی نیز از موارد یادشده مستثنی نبوده و اقدامات اخیر این رژیم را باید در قالب غرق شدن غریق در دریا و تشبث آن به هر وسیله برای زنده ماندن تعبیر کرد.

​​​​​​​سیدرضا صدرالحسینی | کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها