معاون اجرایی سپاه نبی اکرم (ص) استان:

بسیج در هر جا ورود پیدا کند منشع خیر و برکت است

معاون پژوهش و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛

مدارس کرمانشاه روزانه پذیرای بیش از ۴۳۰۰ گردشگر نوروزی خواهد بود

«فرزین یاوری» روز یکشنبه اظهار کرد: برای تعطیلات عید نوروز امسال این اداره کل ۸۶۳ اتاق را برای اسکان مسافران اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی پیش بینی کرده است که این تعداد امسال در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۱۳۹۸۵۱۸

جام جم آنلاین؛معاون پژوهش و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با تمهیدات پیش بینی شده مدارس استان در ایام تعطیلات نوروزی روزانه پذیرای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر گردشگر خواهد بود.

«فرزین یاوری» روز یکشنبه اظهار کرد: برای تعطیلات عید نوروز امسال این اداره کل ۸۶۳ اتاق را برای اسکان مسافران اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی پیش بینی کرده است که این تعداد امسال در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این تعداد اتاق در قالب ۱۰۷ مرکز شامل مدارس، خانه های معلم و دیگر اماکن اسکان متعلق به آموزش و پرورش است که ۶۰۰ اتاق در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده اند.

معاون پژوهش و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: از مجموع اتاق های پیش بینی شده ۵۷ اتاق در ۲ باب خانه معلم واقع شده است که در نظر داریم خانه معلم شماره سه شهر کرمانشاه را نیز که در تاق بستان واقع شده است را نیز تا پیش از تعطیلات عید نوروز تجهیز سازیم که در آن صورت ۳۲ اتاق دیگر نیز به ظرفیت خانه های معلم این شهر افزوده خواهد شد.

یاوری اضافه کرد: اتاق های پیش بینی شده برای اسکان مسافران در سه رده تقسیم بندی شده است که شامل رده ویژه که دارای تخت، یخچال، تلویزیون و آشپزخانه مشترک است، رده الف که دارای همه امکانات رده ویژه به غیر از تخت است و رده ب که عمدتا در مناطق و شهرستان ها واقع شده اند شامل یخچال و تلویزیون مشترک است.

وی افزود: امسال برای رفاه حال گردشگران با هماهنگی هایی که با شهرداری کرمانشاه انجام شده است تورهای گردشگری برای خانه های معلم و اماکن گردشگری با رده ویژه در نظر گرفته شده است که مسافران می توانند با استفاده از این تورها از اماکن دیدنی و تاریخی این شهر به طور رایگان دیدن کنند.

ایام نوروز امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان صورت گرفت که نسبت به سال قبل از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بود.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، نمونه های از استعداد بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، هرسم، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها