فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، 12 تروریست طی عملیات‌های پیش‌دستانه نیروهای امنیتی در طرح تامین امنیت زائران کاظمین در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۱۳۹۸۲۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت ۱۲ تروریست طی عملیات‌های پیش‌دستانه نیروهای امنیتی این کشور در چارچوب تامین امنیت زیارت حرم مطهر امام «موسی کاظم» (ع) در سالروز شهادت این اما در بغداد خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای امنیتی عراق طی ساعات گذشته، چندین حمله پیش‌دستانه هوایی و ویژه در چارچوب تامین امنیت زیارت امام موسی کاظم (ع) در شمال، غرب و جنوب غرب بغداد انجام دادند که به کشته شدن 12 تروریست منجر شد».

وی افزود: ممکن است عملیاتی خارج از بغداد انجام شود اما مرتبط با طرح تامین امنیت زیارت امام کاظم (ع) و تامین امنیت جاده منتهی به حرم این امام باشد.

سرتیپ الخفاجی تاکید کرد: فرماندهی عملیات مشترک نشستی را با حضور همه سرویس‌های امنیتی برای هماهنگی در خصوص این زیارت و تقسیم وظایف برگزار کرد و هماهنگی بالایی میان آنها به وجود آمد. ما آماده تعامل با افزایش شمار زائران هستیم.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در پایان تصریح کرد: «تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای گشودن خیابانی که منطقه العلاوی را به پل معلق در منطقه خضرا متصل می‌کند، برای کاهش ازدحام و ایجاد انعطاف بیشتر برای طرح امنیتی اتخاذ شده است».

فرماندهی ستاد عملیات بغداد، چند روز پیش از اجرای دو طرح امنیتی و خدماتی برای سالروز شهادت امام کاظم (ع) خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۴ هزار نیروی اطلاعاتی در این طرح مشارکت دارند.

فرماندهی ستاد عملیات بغداد با اشاره به دستورات برای مسدود نکردن جاده‌ها، اعلام کرد که بیش از ۵ هزار موکب به زائران حرم امام موسی کاظم (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.

امروز (پنجشنبه، ۲۵ رجب) سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها