معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر کشور اضافه شده است، گفت: به دنبال استحصال مواد ارزشمند از باطله‌های معدنی هستیم .
معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر کشور اضافه شده است، گفت: به دنبال استحصال مواد ارزشمند از باطله‌های معدنی هستیم .
کد خبر: ۱۳۹۸۲۰۳

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر کشور اضافه شده است، گفت: به دنبال استحصال مواد ارزشمند از باطله‌های معدنی هستیم . 

 

وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  در آیین آغاز به کار طرح‌های جدید توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، اشتغالزایی را اولویت ایمیدرو و دانست و ضمن تاکید بر تامین زیرساخت‌های لازم، اظهارداشت: باید منطقه ویژه خلیج فارس را به صورت ویژه تقویت کنیم چرا که این منطقه ظرفیت‌های صادراتی بی‌نظیری دارد و بسیار می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

 

وی با تاکید بر ایجاد توازن در هزینه‌ها و درآمد‌های پروژه‌های صنعتی تاکید‌کرد: به دنبال این هستیم  تا در روش اجرای پروژه‌ها و بستن قراردادها انعطاف های لازم را لحاظ کنیم و این اختیارات به مدیران منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز در جهت تسهیل سرمایه گذاری داده شده است.

 

معاون وزیر صمت، با بیان اینکه پروژه‌های پیشین باید با قدرت تمام پیگیری و تکمیل شوند، عنوان‌کرد: در ۴ و ۵ سال اخیر، مجموعه ایمیدرو به تنهایی بیش از ۲۷ میلیارد دلار ذخایر جدید معدنی به ذخایر موجود اضافه کرده است که ۱۴ میلیارد دلار از این اکتشافات جدید مربوط به دو سال گذشته است.

 

ی ادامه داد: زنجیره‌ اکتشاف موجب می‌شود زنجیره‌های بعدی تکمیل‌تر شود بر همین مبنا  طرحی را اجرا کردیم که با فضای تجربی و علمی علاوه بر کار کردن بر روی فولاد، بر موضوع طلا و زنجیره‌های آن نیز کار کنیم.

 

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مس و عنوان اینکه ایران  به لحاظ ذخایر مس، در دنیا رتبه‌ی پنجم را در اختیار دارد، گفت: در طرح‌های جدید تلاش داریم علاوه بر تمرکز بر عناصر اصلی، عنصرهای همراه با آن‌ها را نیز که پیش‌تر مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند اما بسیار استراتژیک هستند و به صورت جداگانه وارد کشور می‌شوند را با هدف صرفه‌جویی ارزی وارد چرخه مصرف کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ایمیدرو عنوان کرد: ۱۴ عنصر جدید بنا است وارد چرخه تولید شود که برنامه‌های عملیاتی آن‌ها مشخص شده  و برنامه داریم  از ظرفیت باطله‌های معدنی با استفاده از دانش فنی و پای‌کارآوردن شرکت‌های دانش بنیان جهت استحصال ماده‌های معدنی موردنیاز  استفاده کنیم به مانند هماتیت که سالیان سال به عنوان باطله می‌شناختیم اما امروز در پیشبرد صنعت فولاد ایران نقشی اساسی دارد.

 

معاون وزیر صمت تاکید‌کرد: کارهای بزرگی در کشور در دست انجام است به عنوان مثال امروز، ورق ضد زنگ و ورق الکتریکی که تا پیش از این وارداتی بود در داخل تولید می‌شود و ما این تولیدات را افزایش دهیم قطعا موجب توسعه و تکمیل زنجیره‌ها خواهد شد، ضمن اینکه برای اولین بار سیلکن متال را تولید کردیم و این پتانسیل وجود دارد که زنجیره‌های بعدی تکمیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها