یزد – استانداریزد با اشاره به وجود حدود 65 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان، گفت: با محدودسازی پروژه های این حوزه بر اساس اولویت هر شهرستان و تزریق اعتبار به آن ها شاهد اتمام بخشی از پروژه های نیمه تمام استان تا سال آینده خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۹۸۱۵۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ،مهران فاطمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های عمرانی استان، هدف از تشکیل این  شورا را سیاستگذاری و ایجاد وحدت رویه بین برنامه های این حوزه عنوان کرد و اظهارداشت: خروجی جلسات این شورا باید تصویر کلان از حوزه زیربنایی استان؛ که مورد تفاهم مشترک کلیه دستگاه های این حوزه است، باشد.

 وی به ضرورت و اقدامات صورت گرفته برای گفتمان سازی در خصوص «سند یزد نوین» پرداخت و افزود: در این راستا باید در قالب انیمیشن و فیلم های مستند گونه، وضعیت بخش های مختلف یزد در سال 1450؛ براساس برنامه های مورد پیگیری در این مقطع زمانی به تصویر کشیده شود و این تصویر سازی نقش بسیار مهمی در اجرای چشم اندازها، سیاست ها و اهداف سند یزد نوین دارد.

محورهای سند یزد نوین باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

فاطمی با بیان اینکه اجرای محورهای سند یزد نوین باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در این صورت با تغییر مدیریت ها در سال های آینده، محورهای این سند کماکان مورد پیگیری مدیران ادوار دیگر قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی از منظر تیم مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی انتقادات اما باتوجه به اهمیت مسائل این حوزه، بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور عقدا_مهریز را ممنوع اعلام کردیم.

استانداربا بیان اینکه محور مذکور اصلی ترین بستر و جذاب ترین پهنه سرمایه گذاری استان است، تصریح کرد: شرط سرمایه جدید در این پهنه، ایجاد صنایع با فناوری های مورد تائید محیط زیست است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل زیست محیطی با کمک فناوری قابل حل است، اظهارداشت: با رسوخ فناوری در صنعت می توان ضمن صیانت از محیط زیست، فعالیت های صنعتی را پیش برد.


معادن مزیت مهم استان 

فاطمی معدن را یکی از مزیت های استان یزد دانست و گفت: در این زمینه باید عملیات برداشت به طور صحیح و اصولی انجام و حلقه های ارزش افزوده آن در استان شکل گیرد.

 استاندار بر تسهیل در امور مربوط به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: توسعه و رونق فعالیت های دانش بنیان در استان سبب ماندگاری نخبگان در استان و مهاجرپذیری نخبگانی به استان می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود حدود 65 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان، بیان کرد: با محدودسازی پروژه های این حوزه بر اساس اولویت هر شهرستان و تزریق اعتبار به آن ها شاهد اتمام بخشی از پروژه های نیمه تمام استان تا سال آینده خواهیم بود.

اموال مازاد مشمول مولدسازی به سرعت شناسایی و در فرآیند مربوطه قرار گیرد

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش مولد سازی اموال مازاد دولت را یکی از ظرفیت های بی نظیر ایجاد شده در طول تاریخ انقلاب دانست و گفت: اموال مازاد مشمول مولدسازی به سرعت شناسایی و در فرآیند مربوطه قرار گیرد و زمین های واگذار شده در شهرک صنعتی اگر منجر به بهره برداری و تولید نشون  باید خلع ید شوند.  

وی در ادامه با بیان اینکه تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی یزد؛ هدفگذاری تیم مدیریتی استان پس از شرکت پروازی یزد است  افزود: مجموعه کوثر و تعدادی از مجموعه های معدنی برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند و این شرکت می تواند در قالب یک کنسرسیوم تاسیس و مباحث مربوط به پهنه ریلی بافق و قطار باری و مسافربری در قالب آن دنبال شود.

استانداربا اشاره به ظرفیت های استان یزد برای قرار گیری به عنوان یکی از محل های تعمیرات هواپیماهای سنگین، گفت: برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به 12 هزار میلیارد پروژه در دست اقدام در حوزه آب و فاضلاب، اظهارداشت: جلسات این حوزه به صورت هفتگی برگزار و مسائل مربوط به آن ها بررسی و پروژه ها سرعت یابند.

 فاطمی به وضعیت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان و ویلایی سازی واحدهای مسکونی اشاره و خاطرنشان ساخت : مسائل مربوط به پروژه های این حوزه با جدیت و خارج از بروکراسی اداری دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها