مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی یک نرم ‌افزار کاملا بومی و ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده در مرکز کنترل ترافیک دریایی استان خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی یک نرم ‌افزار کاملا بومی و ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده در مرکز کنترل ترافیک دریایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۸۰۷۵

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی یک نرم ‌افزار کاملا بومی و ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده در مرکز کنترل ترافیک دریایی استان خبر داد. 

 

حسین عباس‌نژاد گفت: همزمان با آماده شدن ساختمان مرجع دریایی بندر شهیدرجایی و انتقال مرکز کنترل ترافیک بندر شهید رجایی به این ساختمان جدید الاحداث، بهره گیری از سیستم های جدید و مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده توسط متخصصان داخلی در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: آنچه در ارائه خدمات جدید در گستره آبی استان هرمزگان مورد توجه بوده اینکه، علاوه بر استقرار مرکز کنترل ترافیک دریایی در محیطی کاملا استاندارد، از سوی دیگر نیز بهره گیری از سامانه نرم افزارکاملا بومی با امکانات جدید و تجهیزات دردسترس است تا بتوان از دانش  نیروهای متخصص داخلی در شرایط متاثر از تحریم‌ها استفاده کرد. 

 

وی ادامه داد: از این رو سامانه نرم افزاری بومی ساخته شده توسط یک شرکت دانش بنیان به موازات نرم افزار موجود به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته تا پس از طی نمودن آزمون ها و دریافت نتایج مثبت در کنار نرم افزار قبلی مدار خدمات ترافیک دریایی قرارگیرد.

 

عباس نژاد در رابطه با آنچه بعنوان قابلیت های مضاعف نرم افزار بومی در مقایسه با نمونه های خارجی مشهود است نیز اشاره داشت و گفت: در این سامانه نرم افزاری امکان توسعه بیشتر و ایجاد ایستگاه‌های کاری جدید، پوشش چارت‌های الکترونیکی، نمایش اعماق به روز، قابلیت لینک با سامانه‌های مختلف و همچنین سرعت بیش‌تر و کاربری آسان‌تر فراهم شده است.

 

به گفته عباس نژاد : سامانه VTS یکی از مهم‌ترین ابزارهای موجود سازمانی است که نقش به‌سزایی در ارتقا ایمنی، حفظ محیط زیست و تحکیم حاکمیت دریایی سازمان در آبهای تحت پوشش  و حاکمیتی دارد.

 

شایان ذکر است؛ مرکز (VTS سیستم کنترل ترافیک دریایی) بندر شهید رجایی از حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین مراکز دریایی کشور به شمار می‌رود که در پهنه آبی تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان ارائه خدمت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها