قطار فدک و رجا چه تفاوتی با هم دارند؟

فدک و رجا هر دو از شرکت‌های ریلی خوب و باکیفیت کشور هستند. اگر به دنبال خرید بلیط قطار هستید، بد نیست بدانید قطار فدک و رجا چه تفاوتی با هم دارند. این‌گونه می‌توانید بلیط قطار را متناسب با نیازهای خود انتخاب کرده و از سفر ایده‌آل خود لذت ببرید.
فدک و رجا هر دو از شرکت‌های ریلی خوب و باکیفیت کشور هستند. اگر به دنبال خرید بلیط قطار هستید، بد نیست بدانید قطار فدک و رجا چه تفاوتی با هم دارند. این‌گونه می‌توانید بلیط قطار را متناسب با نیازهای خود انتخاب کرده و از سفر ایده‌آل خود لذت ببرید.
کد خبر: ۱۳۹۸۰۵۳

در این مطلب قصد داریم با هم به بررسی تفاوت این دو قطار بپردازیم.

 

قطار فدک را بیشتر بشناسیم

قطار فدک از جمله قطارهای ۵ ستاره ایرانیست که امکانات خوبی را در اختیار مسافران می‌گذارد. دست اندرکاران قطار فدک مدام در تلاشند که تجهیزات و امکانات قطار را بیشتر کرده و رضایت مسافرین را جلب کنند. همچنین افزون بر امکانات رفاهی، در فدک افرادی در زمینه ایمنی و مدیریت نیز فعالیت دارند که سلامتی مسافران را تضمین کرده و مشکلات احتمالی را بهبود دهند.

جالب است بدانید مهمانداران قطار فدک به دو زبان عربی و انگلیسی مسلطند و مقابل درب ورودی منتظر می‌مانند تا از مسافران استقبال کنند.

به محض ورود مسافران نیز با نوشیدنی‌های مختلفی از آن‌ها پذیرایی کرده و در صورت نیاز به آن‌ها هدفون و روزنامه می‌دهند تا سرگرم شوند.

در قطارهای فدک اگر خواستید با مهماندار ارتباط بگیرید، می‌توانید از دکمه‌های تعبیه شده در کوپه استفاده کنید. با خرید بلیط قطار از این شرکت ریلی میتوانید سفری راحت و دلپذیر را تجربه کنید.

 

با قطار رجا بیشتر آشنا شویم

قطار رجا نیز یکی از بهترین قطارهای ایران به شمار می‌رود که امکانات رفاهی خوبی را در اختیار مسافرانش می‌گذارد. معروف‌ترین قطار این شرکت ریلی، قطار زندگی است که ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و کوپه‌های ۴ نفره آن طراحی مدرن و زیبایی دارند.

ناگفته نماند که غذاهای لذیذ، پذیرایی و برخی تجهیزات تفریحی از جمله خدماتی هستند که در قطار زندگی ارائه می‌شوند. بلیط‌های رجا در سه نوع مختلف به فروش می‌روند که شامل بلیط دارای عصرانه، دارای شام و دارای شام ویژه است.

 

 

قطار فدک و رجا چه تفاوتی با هم دارند؟

بررسی تفاوت‌های قطار فدک و رجا

اگر می‌خواهید بلیت قطار تهیه کرده و راهی سفر شوید و میان انتخاب بلیط قطار رجا و فدک تردید دارید، این مقایسه‌ها در ادامه را در ذهن داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

 

مقاصد و مسیرهای ریلی

می‌دانیم که رجا از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی داخل کشور است. این شرکت مجموعه قطارهای متنوعی را در اختیار دارد. از این رو راحت‌تر از سایر شرکت‌های ریلی می‌تواند قطارهایش را در خطوط ریلی کشور پراکنده کند و برای مسافران امکان سفر به مقاصد گوناگون و زیادی را فراهم آورد.

همچنین شرکت ریلی رجا در سال‌های اخیر موفق شده با راه‌اندازی قطارهای گردشگری مسیرهای ریلی بیشتری را تحت پوشش بگیرد. اما سایر شرکت‌های حمل و نقل ریلی مانند فدک به این مسیرها سفری ندارند. بنابراین برای مقاصد دوردست یا مقاصدی که قطاری به آن‌ها وجود ندارد، رجا می‌تواند گزینه خوبی باشد. هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار، این نکته را در ذهن داشته باشید.

 

قیمت بلیط قطار

قیمت رزرو بلیط قطار، یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید بلیط است. این موضوع در واقع از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها در یک قطار است که برای مسافران اهمیت زیادی دارد. چرا که بعضی مسافران اصلا به خاطر این که مسافرت ارزان‌تری داشته باشند، قطار را به عنوان وسیله نقلیه سفر خود انتخاب کرده‌اند. از این رو برخی از شرکت‌های ریلی همچون رجا، بلیط‌های قطار خود را در بازه‌های نرخی متفاوتی ارائه می‌دهند. این موضوع کار را برای مسافران ساده‌تر می‌کند. در واقع شرکت رجا مجموعه‌ای از قطارهای مختلف است که مسافران را در مسیرهای مختلفی جابه‌جا می‌کند.

 

البته ناگفته نماند که رجا، قطارهای متفاوتی را در یک مسیر خاص استفاده می‌کند. مثلاً بلیط قطار مشهد بندرعباس رجا را در نظر بگیرید. این بلیط را می‌توان هم از میان قطارهای معمولی و هم از بین قطارهای لوکس رزرو کرد. در نتیجه مسافر می‌تواند نسبت به بودجه‌اش بلیط قطار ارزانتر/گرانتری را برای مسافرتش خریداری کند. حتی می‌تواند بلیطی پیدا کند که ممکن است قیمت آن معادل قیمت بلیط اتوبوس در همان مسیر باشد!

نقطه مقابل رجا، فدک، شرکتی است که بیشتر قطارهای لوکس و درجه یک دارد. این موضوع باعث شده است که بلیط قطار فدک میانگین قیمت بالاتری داشته باشد. به همین دلیل بیشتر مسافرانی که می‌خواهند یک بلیط قطار آنلاین و ارزان قیمت بخرند کم‌تر به سراغ قطارهای فدک می‌روند. آن‌ها عمدتا بلیط قطارشان را با مراجعه به سایت رجا یا دیگر سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط قطار مثل سفرمارکت تهیه می‌کنند.

قطار فدک و رجا چه تفاوتی با هم دارند؟

امکانات رفاهی

در مورد امکانات رفاهی، تفاوت زیادی میان این دو قطار وجود ندارد. مثلا نوع استقبال از مسافران به هنگام ورود به قطار، پذیرایی بی‌نظیر و باکیفیت، پخش دمپایی میان مسافران، وجود رستوران با خدمات مناسب و رعایت بی‌چون‌وچرای استاندارهای بهداشتی، سیستم‌های صوتی و تصویری، فراهم بودن پذیرایی ویژه کودکان، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر کوپه و غیره از امکانات رفاهی موجود در قطار مسافربری رجا هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌ ببرید.

 

مشابه همین خدمات رفاهی در قطارهای فدک نیز موجود است. حرکت قطار با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، کنترل صدا و حرارت توسط عایق‌های مناسب، پذیرایی با غذاهای ایرانی و فرنگی متنوع، حضور مهمانداران باتجربه، قابلیت تنظیم دمای داخل کوپه، لوازم صوتی و تصویری، فرش قرمز برای استقبال از مسافران، وعده‌های عصرانه و صبحانه و غیره از جمله امکانات قطار فدک هستند. هنگام خرید آنلاین بلیط قطار، از نظر خدمات رفاهی نیازی نیست نگران تفاوت میان این دو قطار باشید.

 

شرایط استرداد بلیط

در ایام قدیم، کنسل کردن بلیط قطار فرایندی بود به مراتب سخت‌تر از خرید همان بلیط. دلیلش هم این بود که استردادها معمولا فقط در مراکز حضوری خرید بلیط انجام می‌شد. یعنی حتی مسافری که بلیط قطار خود را به صورت اینترنتی تهیه کرده بود باید آن را در مراکز خرید حضوری یا باجه‌های ایستگاه‌های راه آهن مسترد می‌کرد. خوشبختانه امروزه این‌طور نیست.

هر دو شرکت رجا و فدک امکان استرداد آنلاین بلیط قطار را برای مسافران خود فراهم کرده‌اند. به همین دلیل برای استرداد بلیط قطار رجا یا فدک دیگر لازم نیست حضوری به مراکز فروش مراجعه کنید. مسافران حتی می‌توانند رزرو قطار خود از سفرمارکت را در همین مجموعه کنسل کنند و هزینه آن را باز پس گیرند.

پذیرایی

عده زیادی از مسافران فکر می‌کنند که نوع و کیفیت پذیرایی در یک وسیله نقلیه، اهمیت زیادی ندارد. باید بگوییم که این تصور بسیار غلط است! درست است که برای بسیاری از مسافران که یک بلیط هواپیما خریده‌اند و قرار است فقط یک ساعت در پرواز باشند پذیرایی اهمیتی ندارد. اما برای مسافری که یک بلیط قطار خریده است و حداقل ۱۰ ساعت را در قطار می‌گذراند نوع و کیفیت پذیرایی مهم است.

به همین دلیل برخی شرکت‌های ریلی، خصوصا فدک اهمیت زیادی برای این مسئله قائل هستند و حتی به مسافران خود این امکان را می‌دهند که هنگام رزرو بلیط قطار، غذای خود را نیز انتخاب کنند. در بقیه قطارها امکان انتخاب این موضوع وجود ندارد و پذیرایی از قبل معین است.

 

سخن آخر

نهایتا لازم می‌بینیم یادآوری کنیم که امکان خرید بلیط قطار رجا، فدک و سایر شرکت‌های ریلی کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت فراهم است. در سفرمارکت شما امکان مقایسه میان گزینه‌های مختلف و انتخاب سریع بهترین بلیط را با توجه به شرایط خود دارید. فقط کافیست مبدا و مقصد را مشخص کرده و جستجو را بزنید. به همین سادگی.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها