امروز دوشنبه 24 بهمن موضوع برنامه رادیویی جام انقلاب بررسی وظیفه مسئولان بعد از حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، از نکات مورد بررسی در برنامه جام انقلاب صحبت های سئوال برانگیز یک مسئول در فردای راهپیمایی عظیم و گسترده 22 بهمن بود که از آن بوی اتحاد و وحدت احساس نمی شد. این مقام مسئول اعلام کرد « در طرح جدید مجلس، کارت ملی بی حجاب‌ها در سیستم «فریز» می‌شود و یک ماه به آن‌ها خدمات داده نمی‌شود. پلیس در بحث حجاب، هم اکنون طرح «ناظر ۲» برای اماکن تجاری، «ناظر ۳» برای معابر و «ناظر ۴» برای فضای مجازی را پیگیری می‌کند».

این صحبت ها در حالی مطرح شد که نه مجلس چنین طرحی را در دستورکار دارد و نه پلیس درباره چنین طرحی اطلاع رسانی کرده است. حتی برخی نمایندگان مجلس نیز در ارتباط تلفنی با برنامه رادیو انقلاب ضمن بی اطلاعی از طرح ادعایی، هدف از بیان این صحبت ها را صرفا جلب توجه خواندند و تأکید کردند «این حرف ها تناقض آشکار با رویکرد اجرایی و اعلامی نظام دارد».

حضور حماسی مردم دین مضاعفی بر گردن مسئولان گذاشت

محسن کوهکن میهمان برنامه تلفنی برنامه با اشاره به حضور حماسی مردم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب گفت: مردم با این حضور پرشکوه در جشن سالگرد انقلاب نشان دادند که عقبه نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبانی اعتقادی دارد. سالیان سال دشمن تلاش کرد به جامعه ما القا کند نظام ایدئولوژیک با دنیای مدرن نمی تواند کار کند اما راهپیمایی گسترده مردم در 22 بهمن تمام تلاش های دشمن را با شکست مواجه کرد.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: افراد با تفکر و سلایق گوناگون در این راهپیمایی شرکت کردند حتی اگر از یک مسئول انتقاد داشتند. وقتی مجموعه شعارها را بررسی می کنیم شعار «به عشق رهبر آمدیم» غالب بود چون مردم ویژگی های بی نظیر رهبر معظم انقلاب را می دانند و متوجه هستند که این ویژگی ها در هیچ یک از رهبران دنیا وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره پای منافع ملت و کشور ایستاده اند، اگر مشکلی یا اشکالی در عملکرد دستگاه ها ببینند تذکر می دهند و پیگیری می کنند تا این موضوع برطرف شود. امروز اقتدار در توان نظامی ما مرهون و مدیون برنامه ریزی و هدایت رهبر معظم انقلاب است و همین ویژگی امنیت را برای مردم به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: مردم صلاح و مصلحت خود را خوب تشخیص می دهند که بر غم مشکلات و سختی ها، در زمان های حساس پشت سر نظام قرار می گیرند و حماسه می آفرینند. معتقدم کم هزینه ترین قدرت دفاعی کشور همین پشتوانه مردمی نظام است.

کوهکن درباره وظیفه مسئولان در قبال حماسه آفرینی مردم گفت: مردم نخست باید متوجه باشند که انتخاب مسئولان تأثیر مستقیم در زندگی آنها دارد بنابراین باید زمان انتخابات دقت کنند که براساس معیارهای درست دست به انتخاب بزنند. از طرفی حضور حماسی مردم دین مضاعفی بر گردن مسئولان می گذارد.

کوتاهی مسئولان برای حل مشکلات مردم گناهی بزرگ است

در ادامه احمد سالک دیگر میهمان تلفنی برنامه نیز گفت: ملت سنگ تمام گذاشت و هرگونه کوتاهی مسئولان برای حل مشکلات گناهی بزرگ است. سزاوار نیست که بسترهای نارضایتی برای مردم فراهم شود که دشمن درصدد موج سواری برآید.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان در حوزه فرهنگی افزود: ورود موفق به مسائل فرهنگی لازمه هایی دارد، نخست آنکه باید آموزه های اسلامی را بشناسیم، دوم نیازهای دینی و فرهنگی جامعه را متناسب با شرایط تشخیص دهیم چون دشمن از همین طریق وارد می شود و سعی دارد تا نقشه های شوم فرهنگی خود را به اجرا درآورد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: سومین گام فرهنگی باید آن باشد که راه های مناسب پاسخگویی اقناعی به نیازهای فرهنگی جامعه را طراحی کنیم و در دستورکار قرار دهیم. چهارم از ابزار تکنولوژی روز در انتقام مفاهیم اخلاقی و فرهنگی به جامعه کمک بگیریم. پنجم، مبارزه با تهاجم فرهنگی باید عزم ملی داشت.

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: تنها با تکیه بر خانواده، مدرسه یا دانشگاه این کار ممکن نیست بلکه باید تحت هدایت قرارگاه فرهنگی یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه های فرهنگی به اجرا درآیند.

مسئولان در عمل مشکلات مردم را حل کنند نه با حرف

همچنین احمد کریمی اصفهانی میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: امروز رسیدگی به معیشت مردم و ارتقا سطح اقتصاد خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به انتخاب نام های اقتصادی برای سال های اخیر افزود: رهبر انقلاب هدف روشنی از انتخاب این نام ها داشتند چون مسئولان امر باید پاسخگوی این همه لطف مردم باشند و حداقل های معیشتی را برای تسهیل زندگی مردم فراهم کنند. ایران صاحب 7 درصد ثروت جهان است بنابراین مسئولان باید طوری این منابع ثروت را مدیریت کنند که نتیجه اش ثبات اقتصادی در کشور باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مسئولان باید در عمل مشکلات مردم را حل کنند نه در حرف، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار باید هدف مسئولان باشد تا مردم با کرامت زندگی کنند چون با تزریق پول به سفره مردم مشکلی حل نمی شود. گام نخست برای ایجاد ثبات اقتصادی نیز رفع موانع تولید است چون اگر تولید رونق بگیرد اشتغال زایی خواهد شد.

وی با مهم خواندن برنامه های اقتصادی افزود: یک تصمیم عالمانه برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور باید اتخاذ شود تا 10 سال گام به گام به اجرا درآید که نتیجه اش تحقق ثبات اقتصادی باشد چون اقتصاد علم است و با حرف چیزی درست نمی شود. نمونه بارزش قیمت دلار است که با حرف در یک رقم نمی ایستد بلکه باید عوامل و ملزومات اقتصادی اش فراهم باشد تا این اتفاق بیفتد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری 50 درصد مشکلات اقتصادی را ریشه در مسائل داخلی خواند و اظهار کرد: فارغ از تحریم ها باید این مسائل داخلی را برطرف کرد. از موانعی که بر سر راه تولید و رونق کسب و کار است، کارشکنی نفوذی هایی است که نمی خواهند این اتفاق بیفتد. در واقع این نفوذی ها کار مردم را انجام نمی دهند آنها از نظام و انقلاب دلسرد شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: یادمان نمی رود که همین نفوذی ها اوایل انقلاب به مجموعه های مختلف وارد شدند و بزرگان انقلاب را همچون شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی را به شهادت رساندند بنابراین شناسایی این نفوذی ها امروز می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

افتادن نقاب از چهره واقعی ربع پهلوی

از موضوعات دیگری که در این برنامه مورد بحث قرار گرفت، حضور پرویز ثابتی نفر دوم ساواک در تجمع ضدانقلاب بود که واکنش های فراوانی را برانگیخت. این فرد حتی در زمان پهلوی نیز خوش نام نبود و در روزهای آخر رژیم پهلوی برخی همکارانش را بازداشت و آنها را به جوخه اعدام سپرد.

رضا پهلوی که این روزها خیلی سعی دارد خود را حامی حقوق بشر نشان دهد، با قرار دادن پرویز ثابتی در کنار خود خیلی زود نیت های اصلی اش برای مردم آشکار شد. سعید آجرلو مدیرمسئول روزنامه صبح نو در توئیتی نوشت «شازده بدون ساواک نمی شود». همچنین تناقض رفتاری دیگری ربع پهلوی آن است که تمامیت ارضی ایران مهم می خواند اما با تجزیه طلب ها نشست و برخاست می کند و این نشان می دهد که او نیز راه پدرش را می رود که ادعای حفاظت از تمامیت ارضی ایران را داشت اما بحرین را به خانه شوهر فرستاد.

منبع: نامه نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها