سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه؛

۵۲۶ تن گوشت قرمز منجمد در کرمانشاه توزیع شد

«علی قربانی»اظهار کرد: این میزان گوشت شامل گردن، ران ، سردست، قلوه گاه و راسته است که در فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای سیار و تعاونی های مصرف ادارات توسط مباشران تعیین شده به قیمت مصوب توزیع می شود.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۴۹

جام جم آنلاین؛ سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۵۲۶ تن گوشت قرمز منجمد گوسفندی و گوساله با قیمت مصوب برای تعادل بخشی به بازار و تامین سبد پروتئین خانوارها در استان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به نوسانات قیمت گوشت قرمز و اهتمام ویژه دولت در تأمین سبد پروتئین خانوار با قیمت مناسب به خصوص اقشار آسیب پذیر، توزیع گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله در دستور کار قرار دارد.

قربانی با بیان اینکه روند توزیعی گوشت منجمد گوسفندی و گوساله از مهرماه تاکنون روندی افزایشی داشته است افزود: در حالی که میزان توزیع گوشت منجمد در مهرماه امسال ۱۶ تن بود این میزان از ابتدای بهمن ماه تاکنون به ۳۰۴ تن افزایش پیدا کرده است.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه یادآور شد: هم اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در مراکز توزیع به قیمت ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست ۱۴۵، گردن ۱۳۵، قلوه گاه ۱۴۰ و راسته ۱۳۰ هزار تومان ، هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله به قیمت ران ۱۵۵، سردست و گردن ۱۵۰ ، قلوه گاه ۱۳۰ و راسته ۱۶۰ هزار تومان توزیع می شود.

قربانی با بیان اینکه خوشبختانه ذخایر مطمئنی از گوشت قرمز در استان وجود دارد افزود: مردم هیچگونه نگرانی در زمینه کمبود این ماه پروتیینی نداشته باشند به طوری که این اداره کل برای ماه مبارک رمضان نیز توزیع گوشت قرمز منجمد به قیمت تنظیم بازار را در دستور کار خود دارد.

قیمت سرسام آور گوشت قرمز در کرمانشاه در چند ماه اخیر موجب شده تا این ماده پروتیینی به دلیل قیمت بالای آن دور از دسترس مردم قرار گرفته و در حال حذف از سبد غذایی مردم باشد به طوری که هم اینک قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند در قصابی های شهر کرمانشاه بنابه نوع آن ( معمولی یا پاک شده ) بین ۳۵۰ تا ۳۹۰ هزار تومان رسیده است در حالیکه این میزان ۲ ماه پیش در حدود ۱۹۰ تا ۲۲۰ هزار تومان بود.

کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین است و سالانه در استان ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود و با این حجم دام و میزان تولید، کرمانشاه یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز کشور محسوب می شود.

میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان کرمانشاه ۲۳ هزار تن است و به نسبت ۴۰ هزار تولید این محصول، ۱۷ هزار تن سالانه مازاد بر نیاز استان گوشت تولید می شود اما باوجود این همه تولید و مازاد، قیمت این محصول در استان بسیار بالا است و به نسبت سایر استان‌ها تفاوت فراوانی دارد.

قیمت بالای گوشت قرمز در کرمانشاه باعث شده که چند جلسه ستاد تنظیم بازار نیز به این موضوع اختصاص یافته و استاندار کرمانشاه نیز در آخرین جلسه این ستاد با بیان اینکه نرخ عادلانه گوشت گوسفند در کرمانشاه و فراهم کردن امکان خرید مناسب برای مردم، یک دغدغه جدی برای مدیریت ارشد استان است، شهرداری و جهاد کشاورزی را ملزم کرد تا با همکاری اصناف، تا نیمه اول اسفند مکان‌هایی برای عرضه مستقیم گوشت گوسفند با قیمت مناسب در مناطق مختلف شهر کرمانشاه راه‌اندازی کنند.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها