استاندار کرمان در جلسه روند پیشرفت مرمت و رسیدگی به باغ موزه فرش، اصل کار را حفظ بافندگی فرش و توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت برای استان دانست.
کد خبر: ۱۳۹۷۸۴۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛جلسه بررسی روند پیشرفت مرمت و رسیدگی باغ موزه فرش استان در محل دفتر استاندار کرمان و با حضور معاون عمرانی استاندار،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی،رئیس سازمان صمت و تعدادی از مسئولین باغ موزه فرش برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان دراین دیدارنیاز به سرمایه گذاربرای احیای بخش‌های این موزه را مهمترین امر دانست و گفت:در کنار بخش موزه که حفظ و نگهداری آن صورت گرفته لازم است بازبینی مجددی از طرح صورت گیرد و برای بخش محوطه باغ یک طرح و برنامه فعالی انجام شود که یک ظرفیت بزرگی برای گردشگری استان و تولید اشتغال است. 

وی اظهار داشت:چون در کنار موزه فرش مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فسیل‌های استان و جنوب‌شرق کشور به نمایش گذاشته شده،لذا لازم است زیرساخت مناسبی برای آموزش سنگ و گوهرسنگ و  همچنین درآمدزایی صورت گیرد و می‌توان از کمک‌های مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین ظرفیت شرکت ایمیدرو برای تجهیز و آموزش سنگ و فرش استفاده کرد. 

بنا به این گزارش در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت باغ موزه از سوی مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان ارائه شد و در مورد قسمت‌های مختلف باغ و استفاده بهینه از آنها برای آموزش و  گردشگری استان و مهمتر از همه زنده نگه داشتن این مجموعه بحث و گفتگو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها