نماینده ساری و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

مرکبات مازندران نباید در میدان بار تهران تعیین قیمت شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که سه میلیون تن مرکبات در استان مازندران تولید می شود، گفت: قیمت مرکبات نباید در میدان بار تهران تعیین شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که سه میلیون تن مرکبات در استان مازندران تولید می شود، گفت: قیمت مرکبات نباید در میدان بار تهران تعیین شود.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۶۵
نویسنده مریم فلاح

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار ماصادرات میزان تولید مرکبات استان را حدود سه میلیون تن ذکر کرد و گفت: از این میزان یک میلیون تن در داخل مصرف می شود و مابقی قابلیت صادرات دارد.

 

وی با تاکید براین که ضریب بهره وری بخش کشاورزی و باغی باید افزایش یابد، گفت: دولت وظیفه توقف صادرات را ندارد اما می تواند تعرفه هایی را اعمال کند.

 

نماینده ساری با بیان این که وضعیت بازار از سنتی به صنعتی به مدرن تبدیل شده است با اشاره به راه اندازی میدان بار میوه و تره بار ساری گفت: وضعیت بازار مرکبات در استان در این میدان باید تعیین تکلیف شود.

 

زارعی مازندران را اصلی ترین قطب تولید مرکبات دانست و گفت: نباید میدان بار تهران برای مرکبات استان قمیت و تعیین تکلیف کند زیرا در مجتمع میدان بار ساری تمامی ظرفیت ها و زیرساخت ها برای صادرات فراهم شده است.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مازندران باید تعیین کننده قیمت مرغ و ماهی در کشور باشد زیرا ۳۰ درصد ماهی و ۱۲ درصد مرغ کشور و یک میلیون تن برنج در استان تولید می شود.

 

وی گفت: در برنامه هفتم ۹۰ درصد نیازهای غذایی باید در داخل تامین شود از این رو توجه به تولید داخلی به عوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها