معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: هم‌زمان با دهه فجر ۷۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۲۹

جام جم آنلاین اصفهان ؛ مهران زینلیان در حاشیه سفر به تیران و کرون اظهار کرد: از میان ۷۰۰ پروژه مورد بهره‌برداری دهه فجر اعتبار نیمی از آنها از اعتبارات ملی تأمین شده و جز پروژه‌های مهم استان اصفهان بود.

وی افزود: نیمی از این تعداد پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان‌های استان توسط بخش خصوصی، دولتی و مشارکتی اجرا شده بود که در این ایام مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به جدید بودن پروژه‌ها، گفت: علوم دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در اجرای طرح و پروژه‌های عمرانی و خدماتی و توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و دانش آموختگان دانشگاهی با ارتباط صنعت توانسته‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری برسند.

وی معتقد است، دولت سیزدهم از طرح‌های دانش‌بنیان و علوم نوین حمایت می‌کند و همین موضوع با کاهش هزینه‌ها و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر کمک می‌کند.

زینلیان با بیان اینکه با معضل کمبود آب در استان اصفهان مواجه هستیم، تصریح کرد: فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی اهمیت خاصی دارند و با استفاده از تکنولوژی و بررسی اقلیم در شرق اصفهان، قادر به توسعه کشاورزی خواهیم بود.

وی یادآور شد: علوم جدید امکان ایجاد مشاغل نو را هم فراهم می‌کنند و زمینه‌ساز اشتغال‌های جدید بر اساس رشته‌ها دانشگاهی خواهند بود.

معاون استاندار اصفهان به تیران و کرون به‌عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در توسعه صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های روز در این شهرستان مورد توجه قرار گرفته و از حالت سنتی و قدیمی خارج شده‌اند و طرح‌های جدید مورد اقبال قرار می‌گیرد.

وی کشت گلخانه‌ای را یکی از فرصت‌های این منطقه اعلام کرد و ادامه داد: با اجرای طرح‌های پژوهشی فرصت‌های بهره‌گیری از علوم جدید در تولید محصولات گلخانه‌ای و نهاده‌های آن فراهم است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها