فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه سامانه بارش‌زا تا اوایل پنجشنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود، گفت: شدت فعالیت این سامانه در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۲۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمدرضا رفیعی در خصوص وضعیت جوی سه روز آینده، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی، بیانگر جوی نسبتا پایدار بر استان و نفوذ سامانه‌ی بارش‌زا به استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط به تدریج در بیشتر مناطق استان افزایش ابر، بارش برف و باران به ویژه در نیمه غربی و وزش باد نسبتا شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه فعالیت این سامانه به‌صورت متناوب بر استان ادامه خواهد داشت، افزود: شدت فعالیت این سامانه در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود که منجر به آب گرفتگی معابر، کاهش دید، مه آلودگی، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان خواهد شد.  

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه طی هفته‌ جاری دمای هوا به ویژه کمینه افزایش محسوس بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد داشت، گفت: همچنین در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در بیشتر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

وی برای کلان شهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا) هوای نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و برای روز سه‌شنبه هوای ابری و بارش باران و احتمال بارش برف گاهی وزش باد به نسبت شدید را پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه‌آلودگی، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برفگیر در این استان «هشدار نارنجی» صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

فعالیت این سامانه برای امروز تا سه‌شنبه در مناطق غرب و جنوب استان خواهد بود و از اواسط روز سه شنبه و چهارشنبه در مناطق غرب، جنوب، مرکز و شمال استان اصفهان فعال خواهد شد و احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند و تمهیدات لازم را برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی به‌عمل آورند، همچنین تدابیر لازم را در سفر در مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار به‌ویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و مسیرهای داخل استانی اتخاذ کنند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها