«فروشگاه شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان که در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده است، با وجود ۴۵۰۰ مترمربع مساحت فروشگاهی، پارکینگ طبقاتی مجهز به حسگرهای مختلف و ۱۲ پایانه فروش، یک فروشگاه بزرگ و پیشرفته به شمار می‌رود تا کارکنان علاوه بر خرید، از فروش اقساطی کالاها نیز بهره‌مند شوند.»
کد خبر: ۱۳۹۷۷۲۳

جام جم آنلاین اصفهان ؛ وجود استانداردهای لازم برای داشتن شرکت تعاونی که بتواند خدمات مورد نیاز مراجعه‌کنندگان خود را تأمین کند، بسیار ضروری است و از طرفی شهرداری اصفهان در تلاش است تا خدمات رفاهی ارزنده‌ای به کارمندان خود ارائه دهد اما به‌طور قطع در این مسیر، چالش‌ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که مسئولان امر باید بتوانند با برنامه‌ریزی و تلاش از آن عبور کنند و با پیشرفت به هدف نهایی خود که ارائه خدمات کامل و مورد نیاز به کارکنان است، دست یابند.

در این راستا از اسفند سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی مجموعه فروشگاهی تحت عنوان «شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان» انجام شد تا این پروژه به صورت مشارکتی احداث شود؛ قرار بود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مکان در مدت سه سال تجهیز و آماده بهره‌برداری شود اما افتتاح این پروژه در زمان مقرر با مسائلی همراه شد.

با فائق آمدن به تمام مشکلات پیش‌رو در حال حاضر این پروژه آماده افتتاح رسمی است، به همین منظور برای آگاهی از ضرورت احداث فروشگاه شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان و امکانات و تجهیزات این فروشگاه گفت‌وگویی را با منصور سلطانی‌زاده، مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

به سابقه فعالیت شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان اشاره کنید!

سابقه فعالیت شرکت تعاونی در شهرداری اصفهان به دهه پنجاه باز می‌گردد، از آن زمان ابتدا شرکت تعاونی کارگری و پس از آن شرکت تعاونی کارمندی راه‌اندازی شد. با تأسیس شرکت تعاونی و عضویت کارکنان شهرداری، آن‌ها از این مشارکت و عضویت علاوه بر تأمین مایحتاج خود، از سود حاصل از فروش نیز بهره‌مند می‌شوند.

این خدمت بسیار خوبی که در شهرداری اصفهان بنا گذاشته شده است، همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شهرداری دارای دو شرکت تعاونی «مصرف کارمندی» و «مصرف کارگری» است؛ البته شرکت تعاونی مسکن نیز به آن اضافه شده و در حال ارائه خدمات به همکاران است.

احداث شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان در محل جدید چه ضرورتی داشت؟

مکان شرکت‌های تعاونی مصرف کارمندی در میدان احمدآباد و تعاونی مصرف کارگری در میدان قدس در محیط بسیار کوچکی قرار داشت و پاسخگوی نیاز همکاران نبود؛ ازدحام زیاد، نبود پارکینگ و واقع شدن شرکت تعاونی کارمندی در منطقه‌ای با حجم ترافیکی بالا باعث شده بود تا همکاران نتوانند به راحتی از خدمات شرکت استفاده کنند.

از این رو مدیران در صدد برآمدند تا فضای بزرگی را که به لحاظ دسترسی، امکانات پارکینگ مناسب و از نظر وسعت جوابگوی تمام همکاران باشد، فراهم کنند تا این دو شرکت در یک مجموعه ادغام شود و تمام کارکنان شهرداری اصفهان با هر عنوان شغلی بتوانند از این فضا استفاده کنند.

این فروشگاه قرار بود قبل از نوروز ۱۴۰۱ افتتاح شود. دلیل تأخیر در افتتاح این پروژه چه بود؟

پس از کلنگ‌زنی، فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان در اجرا با مسائلی از جمله اختلاف نظر با سرمایه‌گذار و پیمانکار مواجه شد و به دلیل اینکه پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرد، به‌رغم هماهنگی‌های انجام شده، پایان سال گذشته به مرحله افتتاح نرسید، لذا از طرف شهرداری به این پروژه کمک شد تا هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی و ساختمانی آن به اتمام رسد و تجهیز آن انجام شود و به نتیجه برسد.

با پیگیری‌های انجام شده و همت هیئت مدیره شرکت تعاونی کارمندی این پروژه سرانجام به نتیجه رسید و در نهایت تجهیز شد و در حال حاضر امکان بهره‌برداری این پروژه به لحاظ عملیات ساختمانی وجود دارد.

این فروشگاه به یاد یکی از مدیران فقید شهرداری اصفهان تحت عنوان «هایپر افروز» نامگذاری شده و در حال حاضر آماده استفاده کارکنان است.

اشاره‌ای به وسعت، ویژگی‌ها و امکانات فروشگاه شرکت تعاونی کارکنان شهرداری اصفهان داشته باشید.

۱۰ هزار متر مربع زمین برای احداث این مجموعه اختصاص داده شد که از این متراژ ۴۵۰۰ متر مربع به‌عنوان فضای فروشگاهی در حال استفاده است. در این فروشگاه تعداد ۱۲ پایانه فروش وجود دارد که در تسهیل و تسریع کار به کارکنان کمک خواهد کرد.

فضای وسیع فروشگاهی، تهویه مناسب، پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۰۰ خودرو مجهز به حسگرهای مختلف از جمله حسگرهای تشخیص دود، روشنایی و حسگر پارک خودرو، یک فروشگاه بزرگ و پیشرفته را به‌وجود آورده است تا همکاران بتوانند خریدهای متنوع خود از جمله مواد غذایی، مواد پروتئینی، لوازم خانگی و الکترونیکی، کالای آشپزخانه و پلاسکو، کالای خواب، میوه و تره‌بار، شوینده‌ها و انواع آجیل و خشکبار را به سهولت و در یک فضای مطبوع انجام دهند.

این مجموعه در حال حاضر در اختیار کارکنان شهرداری قرار گرفته است و یکی از فروشگاه‌های شاخص در سطح شهر اصفهان محسوب می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت که این شرکت با دیگر فروشگاه‌های بزرگ شهر رقابت می‌کند و در نوع شرکت تعاونی نیز در کشور نمونه شناخته شده است، لذا از تمام کسانی که برای احداث و اجرای این مجموعه یاری رساندند، قدردانی می‌کنم.

به‌رغم تمام پیش‌بینی‌های انجام شده و بررسی و تأیید کارشناسان متخصص برای آماده بودن پروژه جهت بهره‌برداری، همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) برای تشخیص نواقص فروشگاه، فروش آزمایشی آن آغاز شد تا پس از انجام این دوره به صورت رسمی افتتاح شود.

چرا کارکنان شهرداری اصفهان را برای خرید به سمت فروشگاه‌های کوثر هدایت نمی‌کنید؟

در حال حاضر برای همکاران در شهرداری اصفهان محدودیتی برای خرید از فروشگاه‌های کوثر وجود ندارد و امکان خرید برای تمام کارکنان و همکاران از این فروشگاه‌ها وجود دارد و هیچ گونه انحصاری در این مورد برای خرید آن‌ها وجود ندارد اما نکته حائز اهمیت این است که این شرکت تعاونی امکانات مضاعفی از جمله فروش اقساطی لوازم خانگی و الکترونیکی را علاوه بر فروشگاه‌های کوثر، ایجاد کرده است تا کارکنان به لحاظ هزینه‌ها بتوانند بخشی از ضروریات زندگی خود را تهیه کنند و از آن بهره‌مند شوند.

این تسهیلات از سرمایه همکاران که عضو شرکت تعاونی هستند، ایجاد می‌شود و بنابراین برای خود شرکت سودی به همراه نخواهد داشت و همکاران با سود صفر خرید خود را انجام می‌دهند، ضمن اینکه در گردش مالی ایجاد شده و با حسابرسی پایان سال مالی، سود حاصل شده به همکاران بازگردانده می‌شود و این از محاسنی است که در فروشگاه‌های دیگر وجود ندارد.

در حال حاضر اختلاف نظری بین هیئت مدیره‌های تعاونی مصرف کارمندان و کارگران وجود ندارد؟

فرایند ادغام شرکت تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری یک مراحل قانونی دارد که باید طی شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط و فضای ادغام این دو شرکت تعاونی ایجاد شود؛ با توجه به اینکه این فرایند انجام نشده بود و از طرفی فروشگاه نیز آماده بهره‌برداری بود، از این رو شهرداری اصفهان بهره‌برداری از این فروشگاه را بر عهده گرفت.

در این راستا کمیته بهره‌بردار با حضور آقایان «روحانی، عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کارگری»، «امامی، عضو هیئت مدیره کارمندی»، «رنجبر، معاون امور مالی و اقتصادی شهردار اصفهان» و من به عنوان مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان شکل گرفته است که در حال حاضر مدیریت هایپر افروز را بر عهده داریم و پس از انجام فرایند ادغام شرکت‌ها، تمام امور به شرکت تعاونی مصرف کارکنان سپرده می‌شود و این کمیته بهره‌بردار در عمل به کار خود پایان خواهد داد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها