آیت‌الله رئیسی در جمع سفرا، نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم:

قیام تاریخی مردم ایران پاسخی به دهه‌ها مداخله خارجی، استبداد و عقب‌ماندگی بود

رئیس‌جمهور گفت: قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم دست‌نشانده و مستبد پهلوی، پاسخی بود به دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، استبداد، وابستگی، عقب‌ماندگی و تحقیر همه‌جانبه مردمی با فرهنگ بود که در جهان از تمدن‌سازترین ملت‌ها است.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۷۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سفرا، نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم، گفت: برگزاری این نشست همزمان شد با غمی که در کشور‌های دوست، برادر و همسایه ما، اتفاق افتاد. حادثه‌ای که در سوریه و ترکیه اتفاق افتاد، موجب اندوه همه ما شد. جا دارد که به دولت و ملت دو کشور تسلیت و تعزیت عرض کنم و برای بازماندگان این حادثه از خداوند متعال طلب صبر کنم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امیدوارم به زودی جریان امداد و نجات و اسکان موقت حادثه‌دیدگان انجام شود و بازسازی مناطق سریعا انجام بگیرد. ما به عنوان دوست و همسایه برای کمک به هردو کشور اعلام آمادگی کردیم.

آیت‌الله رئیسی ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان در این مراسم افزود: قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم دست‌نشانده و مستبد پهلوی، پاسخی بود به دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، استبداد، وابستگی، عقب‌ماندگی و تحقیر همه‌جانبه مردمی بود که در جهان از تمدن‌سازترین ملت‌ها است.

رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران که به عنوان ثمره این قیام سراسری و بر مبنای ایده مردم‌سالاری دینی شکل گرفت، نظام سیاسی پیشرو متکی بر اراده و رای مردم و مبتنی بر آموزه‌های الهی و معنوی ملت ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها