آنچه در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد خواهیم بود

جزئیات ۲۴ فیلم سودای سیمرغ

روایت بانیپال شومون از حضور در فیلم «گل‌های باوارده»

ادای احترام به مردی که مدیون او هستیم

بانیپال شومون اولین فعالیت بازیگری خود را در سینما سال ۱۳۹۲ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی تجربه کرد و پس از آن بازیگری در «ایستگاه اتمسفر»، ‌«جاده قدیم»، ‌«تنگه ابو‌قریب»، ‌«غلامرضا تختی»، ‌«شبی که ماه کامل شد »، «پالتو شتری» و‌... ایفای نقش کرد.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۶۴

شومون فردا با فیلم «گل‌ های باوارده» مهرداد خوشبخت در جشنواره فجر چهل‌و‌یکم حضور دارد و به همین مناسبت با او و نقشی که در این فیلم دارد بیشتر آشنا می‌شویم:

چه شد که تصمیم گرفتید با مهرداد خوشبخت در فیلم گل‌های باوارده همراه شوید؟

قصه گل‌های باوارده واقعی است و شخصی که خاطرات او در این فیلم در معرض دید قرار می‌گیرد خوشبختانه هنوز زنده است. من وقتی داستان آقای خوشبخت را خواندم، چالش‌های جالبی برای من داشت. در گفت‌وگو با افرادی که داستان براساس خاطرات او نوشته شده بود نیز حقایقی از آن لحظات به‌دست آوردم و به اثر علاقه‌مند شدم. آنها تمام شرایط و قصه‌ها را به‌صورت واقعی برایمان تعریف کردند و لحظه‌لحظه کارهای‌شان، تصمیم‌های‌شان و شرایط سخت‌شان را شرح دادند که به‌نظرم کار بزرگی بود.

نقش شما در این فیلم چیست؟

داستان درباره افرادی است که برای حفاظت از یک‌سری تشکیلات و تجهیزات پالایشگاه آبادان در روزهای آغازین جنگ فعالیت می‌کنند. آنها تصمیم می‌گیرند به هر نحوی که شده از پالایشگاه در مقابل حملات عراقی‌ها، حفاظت کنند و در این مسیر جانفشانی می‌کنند و از زندگی‌شان می‌گذرند.

جنگ یک برهه حساس از کشور بود و شما آن لحظات را به‌خوبی به یاد دارید. وقتی برای بازی در این فیلم معرفی شدید چه احساسی داشتید؟

بله من با این‌که سن کمی داشتم اما آن لحظات را به‌خوبی به یاد دارم. لحظات استرس‌زا و مضطرب‌کننده‌ای بود و به نظرم این فیلم خیلی تداعی‌گر آن دوران است.

از چالش‌های حین تولید فیلم بگویید؟

کار سنگینی بود. قرار بود روزهای اول جنگ نمایش داده شود و شهریور آبادان بسیار گرم و طاقت‌فرساست. ۴-۳ ماه خیلی سخت را طی کردیم تا این فیلم تولید شود گرچه که فراموش‌نشدنی است.

به‌عقیده شما ساخت اینگونه فیلم‌ها چقدر در جامعه اهمیت دارد؟

نکته مهمی که باید درباره این فیلم بدانیم این است که ما درباره فردی در این فیلم صحبت می‌کنیم که جنگجو و نظامی نیست اما در یک برهه حساس به‌دلیل عرقی که به مردم و مملکت دارد و احساس تعهدی که کرد، خودش را موظف دانست مسئولیتی را بپذیرد و از تجهیزاتی که در پالایشگاه هست و احتمال نابودی دارد، محافظت کند. در واقع آدم‌هایی بودند که خیلی برای‌شان دفاع مهم نبوده اما وقتی به بحران می‌رسند و می‌بینند اگر پالایشگاه نابود شود چرخ مملکت می‌ایستد، تمام سعی‌شان را می‌کنند از آن محافظت کنند. جالب این‌که تجهیزاتی که در آن دوره توسط این افراد محافظت شد هنوز هم در یک‌سری پالایشگاه‌ها کار می‌کنند. بی‌شک این‌که نسل جوان بدانند در گذشته افراد چطور برای حراست از این کشور تلاش کردند بسیار ارزشمند است. قطعا مسأله مهم احترام به افراد با‌ارزشی است که الان مدیون آنها هستیم.

به نظر شما این فیلم نگاه تازه‌ای به ژانر دفاع‌مقدس داشت و برای مردم جذاب خواهد بود؟

فیلم قصه مهرداد خوشبخت است. خودش فرزند آبادان است و این لحظات را دیده است. همین با‌ارزش است و به‌نظرم نگاه جالب و تازه‌ای به موضوع دفاع‌مقدس دارد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها